на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

В Україні зменшується середній клас,
– дослідження

На початку 2015 р. тенденція зменшення середнього класу досягла рекордно низького рівня

В Україні за період економічної та політичної кризи відбулися значні зміни в статусно-споживчій структурі суспільства. Про це з посиланням на дослідження компанії TNS MMI повідомили в прес-службі TNS Україна.

Так, починаючи з 4 кварталу 2013 року в Україні домінує тенденція зменшення вищого середнього прошарку (так званого середнього класу) і класу, найбільш близького до нього (середнього прошарку). У той же час збільшується частка нижчих прошарків.

«У середині 2014 р. тенденція скорочення середнього класу трохи сповільнилась, проте в кінці минулого року відновилася і на початку поточного року досягла рекордно низького рівня за останні 4 роки – 9%», – випливає з повідомлення.

 

 

 

Якщо в 4 кварталі 2013 року всього 1% населення не вистачало грошей навіть на їжу, то у 1 кварталі 2015 р. ця цифра збільшилася до 6%. При цьому в 2 рази скоротилася кількість респондентів, яким вистачає грошей на покупку побутової техніки, але не вистачило б на автомобіль – з  22% до 11%.

 

 

 

При цьому змінилася не тільки фінансова самооцінка українців, а й загальна самооцінка свого становища в суспільстві.

Збільшилася кількість українців, які вважають своє становище в суспільстві низьким (1-3 бали за 10-бальною шкалою, порівняно з 1 кварталом 2014 на 8%), а от респондентів з високим становищем (які оцінили себе на 8-10) в суспільстві стало не надто менше – всього на 1%.

 

 

Єдиним регіоном України, де за останній рік трохи зросла кількість людей, які вважають своє становище високим (на 2%), став східний. Але одночасно з цим схід показує найбільше зростання (на 11%) низької самооцінки в суспільстві.

 

У цьому дослідженні MMI взяло участь населення України 12-65 років, у містах 50 тис. + (крім АРК і зони АТО). Вибіркова сукупність: 5 тис. респондентів щоквартально. Дослідження MMI проводять на постійній основі. Прошарки в суспільстві оцінювали серед респондентів 16-65 років. Питання по становище в суспільстві задавали з 16 років.

Згідно з попереднім дослідженням TNS, українські громадяни почали більше економити.

 

 





 

Яндекс.Метрика