на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

Фейкові новини про вибори в США
виявилися популярнішими реальних

Про це свідчить аналіз BuzzFeed, де порівняли реакцію користувачів Facebook на топ-20 фейковий новин і на топ-20 матеріалів, опублікованих найпопулярнішми інтернет-виданнями, такими як New York Times, Washington Post, Huffington Post, NBC News. Підрахунок показав, що фейковий новини отримали набрали 8,7 мільйона лайків, коментарів чи репостів, а справжні новини — 7,3 мільйона реакцій.

 

http://zbruc.eu/sites/default/files/pictures/sub-buzz-441-1479332078-1_0.png

 

Популярність фейковий новин в Facebook різко зросла протягом трьох місяців перед виборами. Ці фейки не мали жартівливої форми, завжди звучали дуже серйозно — їх завданням було маніпулювання інтернетнаутами. З 20 найпопулярніших фейків 17 були з позитивом для Дональда Трампа або негативом для Гілларі Клінтон.

 

Найпопулярнішими виявилися дві фейкові новини про кандидатів президенти США: «Wikileaks підтверджує, що Хілларі Клінтон торгувала зброєю з ІГІЛ» і «Папа Римський шокував світ, благословивши Дональда Трампа». Їх джерелом виявився сумнівний сайт Ending the Fed з невідомими власниками.  Домен endingthefed.com був зареєстрований тільки в березні, проте, за даними аналізу BuzzFeed, його контент виявився серед користувачів Facebook популярнішим, ніж матеріали The Washington Post і New York Times. Новини «Гілларі Клінтон втратила право займати державні пости» і «Глава ФБР отримує мільйони від Фонду Клінтона», разом зі згаданими топ-фейками про зброю і благословення Папи, в сумі зібрали майже 3 млн реакцій на фейсбуці протягом трьох місяців перед виборами.

 

На початку листопада редактор BuzzFeed Крейг Сілверман розкрив схему заробітку програмістів з Македонії, які створювали сайти з фейковими новинами, що оббріхували Клінтон і розкручували їх через про-Трампівські сторінки в Facebook. Отриманий трафік власники монетизували через банерну рекламу на сайті, в тому числі через Google AdSense. Адміністратори сайтів заробляли на такій схемі до $5 тис в місяць.

 

За останній рік македонське місто Велес (населення 43.7 тисяч) залив справжній цифровий золотий дощ після того як місцеві жителі запустили мінімум 140 американських політичних вебсайтів — якщо не американських, то звучать по-американськи: WorldPoliticus.com, TrumpVision365.com, USConservativeToday.com, DonaldTrumpNews.co, і USADailyPolitics.com. Майже всі публікували аґресивний про-трампівський контент, спрямований на консерваторів і прихильників Трампа в США.

 

Молоді македонці, які адмініструють ці сайти, кажуть, що їм плювати на Дональда Трампа. Вони керуються виключно економічними причинами: згідно з регулярними звітами фейсбуку, американський користувач соцмережі приносить приблизно в чотири рази більше прибутку, ніж неамериканський.

 

Сегмент клікової реклами, від якого американські видавці все активніше відмовляються, став дуже популярним у Велесі. Кілька підлітків розповіли BuzzFeed News, що їм давно стало ясно: кращий спосіб генерації трафіку — поширення політичних матеріалів через фейсбук, а кращий спосіб забезпечувати поширення — публікувати сенсаційний і часто фальшивий контент, що відповідає смакам прихильників Трампа.

 

В результаті цей дивний хаб протрамповскіх сайтів демонструє економічні вигоди продукування дезінформації, особливо для багатих рекламних ринків і, зокрема, для Facebook і Google AdSense.

 

Після перемоги на президентських виборах в США Дональда Трампа американські медіа звинуватили Google, Facebook і Twitter у співпраці з сайтами фейкових новин, які могли вплинути на симпатії виборців.

 

Марк Цукерберг назвав це припущення «божевільною ідеєю». Але в Facebook є співробітники, що незгодні з офіційною позицією компанії, вони створили робочу групу для з'ясування причин появи помилкових новин і їх впливу на результат виборів в США.

 

BuzzFeed (БаззФід) — новинна інтернет медіа-компанія, заснована в 2006 році в Нью-Йорку. Її засновник Джона Перетти, за рік вже знудився своєю онлайн газетою The Huffington Post, спочатку задумував компанію як невелику інтернет-лабораторію, тепер  же компанія розрослася в міжнародний медіа-портал, що обсервує широкий спектр тем: від міжнародної політики до телевізійних серіалів і творчих майстер-класів.

 

18 11 2016

http://zbruc.eu/node/58852

 





 

Яндекс.Метрика