www.ji-magazine.lviv.ua
Літак MH17 був збитий російським БУКом. Повний текст повідомлення Об'єднаної слідчої групи
24 травня Об’єднана слідча група, яка розслідує
катастрофу літака MH17, що сталась 17 липня 2014 року, оприлюднила доповнення
по стану кримінального розслідування. Під час прес-конференції для національних
та міжнародних ЗМІ у Бунніку (провінція Утрехт) була
представлена низка виявлених розслідуванням фактів. Родичі пасажирів, загиблих
у катастрофі, могли стежити за презентацією по прямій трансляції.
Оскільки виявлена інформація призвела до появи нових
запитань, ОСГ звертається до інсайдерів чи свідків, які могли б повідомити
більше про події, пов’язані зі збиттям літака MH17.
53-тя бригада
Об’єднана
слідча група переконана, що самохідна установка БУК, з якої збили MH17, походить
з 53-ї зенітної ракетної бригади, підрозділу армії Російської федерації, що
знаходиться в Курську, РФ. ОСГ дійшла до цього висновку після всестороннього порівняльного аналізу. На сьогоднішній
зустрічі була показана анімація цього порівняльного дослідження. В наявності є
низка фото установки БУК, з якої був збитий MH17. Їх аналіз дає низку
характерних ознак. Поєднання цих ознак є настільки специфічним, що його можна вважати
аналогом відбитка пальців. Цей відбиток був порівняний з численними
зображеннями установок БУК, як українських, так і російських. Єдина
установка БУК, де була виявлена така ж комбінація ознак, це БУК, що кілька
разів потрапив на відеозаписи у складі конвою 53 бригади 23-25 червня 2014
року.
Відповідно,
ОСГ припускає, що в 53-й бригаді та в її оточенні були люди, які знали про
операцію, у якій задіяна саме ця установка БУК, і про людей, залучених до неї. Тому
ОСГ звертається до всіх інсайдерів та свідків із закликом поділитися
інформацією з командою слідчих. Також для кримінального слідства має
важливе значення інформація про вказівки, які отримав екіпаж установки БУК.
Голова
Національної розслідувальної служби поліції
Нідерландів Уілберт Поліссен:
«Хто формував екіпаж? З якими інструкціями їх відправили? Хто відповідальний
за операційне застосування БУК 17 липня 2014 року? Ми переконані, що
цю інформацію мають багато людей. Це можуть бути військовослужбовці 53-ї
бригади, а також родичі, друзі чи знайомі. І навіть люди, які не мають з 53-ю
бригадою нічого спільного. Будь ласка, не тримайте цю інформацію при собі, а
зв’яжіться з ОСГ. Наші слідчі можуть спілкуватися з вами різними мовами, в тому
числі російською та українською».
Щодо
будь-якої інформації чи інформантів буде застосований найвищий рівень
конфіденційності. Задля більшої інформації чи даних для зв’язку зверніться за адресою www.jitmh17.com.
У вересні
2016 року об’єднана слідча група вже повідомляла, що MH17 був збитий ракетою
БУК серії 9M38. На території Східної України були знайдені дві частини
цієї ракети. Це так званий «дифузор» та «корпус», які були
продемонстровані сьогодні на прес-конференції. Відповідно, це компонент сопла
ракети (дифузор) та корпусу ракетного двигуна (корпус).
Дифузор
Корпус
На оболонці
ракетного двигуна виявлено номер 9 д 1318869032. Розслідування ОСГ розшифрувало
таке значення цього номера. 9д 131 означає серію двигуна ракети типу 9M38
та/або типу 9M38M1. Цифра 8 означає код виробника, а саме: Долгопрудненське науково-виробниче підприємство у
Москві. Номер 86 вказує рік виготовлення, 1986-й. А номер 9032 є
унікальним ідентифікаційним номером саме цього ракетного двигуна.
Дженніфер Херст, начальник австралійської федеральної поліції,
пояснила на прикладі анімації, що ОСГ просить громадськість відповісти на три
специфічні запитання, пов’язані з обома деталями ракети, знайденими на місці
катастрофи.
1. Чи ви
впізнаєте почерк, яким зроблено напис на дифузорі?
2. Чи маєте
ви інформацію про номери на дифузорі та корпусі? Або чи знаєте ви когось, хто
знає, що означають ці цифри?
3. Чи знаєте
ви особисто, або знайомі з кимось, хто знає, до якого підрозділу надійшла ця
ракета?
Херст: «Якщо у
вас є відповідь на одне чи більше цих запитань, ми просимо вас терміново
зв’язатися з ОСГ».
Прогрес
Кримінальне
розслідування – це велике і складне слідство, яке поступово просувається.
Незалежність, ретельність та професіоналізм мають тут найвищу вагу. Головний
державний прокурор з Національної державної прокуратури Фред
Вестербеке наголосив під час зустрічі, що «хоч
обставини та складність слідства роблять його непростим завданням, під час
минулого періоду було досягнуто суттєвого прогресу». Серед іншого,
йдеться про ідентифікацію осіб, прямо причетних до події.
Вестербеке: «28
вересня 2016 року ми повідомили про групу з приблизно 100 осіб, які так чи
інакше могли бути пов’язані зі збиттям рейсу MH17. У цьому напрямку були
зроблені значні кроки. Наразі роль багатьох із них значно прояснилася. Слідству
та наступній судовій процедурі пошкодить, якщо ми дамо зрозуміти особам,
відповідальним за інцидент, та тим, хто був до нього залучений, що саме нам
точно відомо. Тому прошу зрозуміти, що державна прокуратура говоритиме про
звинувачення та про тягар доказів проти окремих осіб лише в залі суду. І,
відповідно, суд це оцінюватиме».
Під час
сьогоднішньої зустрічі ОСГ представила свій висновок, що установка БУК, яка
збила рейс MH17, походить з 53-ї зенітної ракетної бригади збройних сил Росії.
Цей висновок ставить низку запитань, зокрема, про те, якою мірою
бригада активно долучилася до збиття літака MH17 17 липня 2014 року. Це
важиливе запитання, яке ОСГ все ще розслідує.
Влада
Російської Федерації наразі не підтвердила ОСГ, що БУК з 53-ї бригади був
відряджений на Східну Україну і що цей БУК збив літак MH17. 15 жовтня 2014 року
ОСГ звернулася до російської влади щодо надання (у відповідності до резолюції
2166 Ради Безпеки ООН) всієї інформації, важливої для встановлення правди.
Через те, що
Об’єднана слідча группа більше не збирається
звертатися до російської влади про отримання інформації по цій темі, ОСГ
звертається по допомогу до громадськості – через посередництво ЗМІ – з
проханням відповісти на запитання, пов’язані з управлінням та використанням
установки БУК, та ракети, яка була запущена з цієї установки.
ОСГ
В ОСГ
спільно працюють Австралія, Бельгія, Україна, Малайзія та Нідерланди.
Кримінальне розслідування зосереджене на пошуку правди, і його головна мета
– вистежити та покарати винуватців збиття літака MH17 в Україні 17
липня 2014 року. Жертви цієї катастрофи є громадянами багатьох країн, так
званих «постраждалих націй». Через агенцію Євроюст
влада цих націй поінформована щодо прогресу в кримінальному розслідуванні.
24 05 2018
http://texty.org.ua/pg/article/newsmaker/read/85364/Litak_mh17_buv_zbytyj_rosijskym_BUKom_Povnyj?a_offset=
|