|
Роман БезсмертнийЗусиллями Зеленського статус Путіна змінився з «ворога» на «партнера»Чимало питань щодо пунктів самого комюніке. Моя оцінка наступна: 1. Давайте
почнемо зі звільнення. З цього
починаються різночитання. Домовилися, що звільнять. Але наш президент сказав “усіх на усіх”, а президент Росії “усіх визначених на усіх визначених”. Не знаю, хто з них косячить,
але вже більше
ніж півроку
мінський процес іде в режимі всіх
“визначених на всіх визначених”. 2. Особливий порядок. Українська
сторона перестала в цьому процесі
вживати термін “особливий порядок самоврядування”,
бо він
говорить про звуження, а не розширення
прав. Україна натомість слухняно повторила “особливий
статус”, який продовжать
зараз через закон, а потім його наступного року вдосконалять. Зверніть увагу на вимогу Путіна інкорпорувати його в Конституцію і законодавство
України. Це є помилкою і
наслідком непродуманості дій української сторони, коли це було озвучено і радником президента Олександром Єрмаком, який казав, що ми погодимося на перегляд Конституції. Тобто Росія
нас повернула на позиції весни-літа
2016 року. А тепер згадайте
через що вибухнула граната під Верховною Радою у серпні 2015. Це дуже ризикове і
болюче питання. 3. Продовження Мінська. Якщо цей документ готувався з вересня,
то щось вони довго готувалися і неясно, до чого. Бо там є одна теза, яка є запереченням всього того, про що говорилось у липні, серпні, жовтні. Учасники переговорів знову бачать Мінські
домовленості в ролі священної корови. Але ще влітку
українська сторона говорила про перегляд цих домовленостей. 4. Газ. Ось такої
дурниці я ніколи в житті не чекав від української сторони, яка ратифікувала і шостий протокол, і енергетичну хартію,
і вивчила слово анбандлінг. Бо вінцем усього є
заява Зеленського, що радники з
політичних питань вестимуть подальші переговори щодо об’єму експорту
газу, тарифу тощо. Вони чи не вповні
усвідомлюють, що в
президента немає повноважень
займатися цими питаннями, чи у нас як і 15 років тому газ стане президентським бізнесом. Розмова про газ на цій зустрічі свідчить,
що його затягнули
на Норманді саме задля цього, хоча
питання було взагалі чужим і непотрібним. І те, що Путін на радостях стказав, що кінцевий споживач
буде на 25 % нижче платити
за газ – це просто пряма подачка. Путін
просто розіграв свій
спектакль – його посил для європейців, що до влади в Україні мало того, що прийшла недосвідчена
команда, так її ще й легко корумпувати. 5. Нові ділянки розведення. Ніхто не сказав, як це впливає на ситуацію на лінії фронту – позитивно, негативно. З
трьох пунктів про які іде мова
– Золоте, Петрівське і Станиця (останню треба виключити), бо вона не потрапляє під загальні
правила. Треба дивитися більше
на Петрівське, бо в Золотому такий самий однобічний перехід, як і в Станиці Луганській. Які три нові пункти
розведення — не озвучено, хоча
можна було і про більше
говорити, бо від початку ще
2016 році до 20 пунктів було визначено для такої роботи. Що
означає,
що сторони не в повній мірі розуміють
для чого це робиться і які
наслідки можуть бути. 6. Вибори. Серед тих
пунктів, які змушують задуматися – це те, що вибори мають
відбутися згідно з законодавством України, відповідно до норм і правил ОБСЄ і позиції прикінцевого Копенгагенського акта. Законодавство
замініть на слово закон і це звучатиме по-іншому. Правила і норми ОБСЄ нічого не варті, якщо звідти
вилучити БДІПЛ. Я не знаю, чи
це через недогляд, чи нефаховість — БДІПЛ вискочив з тексту. Щодо завершального Копенгагенського акта, то він
ставить загальні політичні вимоги до процедури: участь політичних партій, доступ ЗМІ.
Але ми маємо розуміти, що такі речі
забезпечуються лише при контролі території урядом. А позиція – заберіть війська і ми через день проведемо вибори – свідчить, що
люди не в повній мірі володіють матеріалом. Там не діє ні реєстр виборців, там нема представництв партій та не працюють українські ЗМІ. 11 12 2019 https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox/FMfcgxwGCHBSkHtWJHKqzLKCNNMWHnvf |