|
Володимир Денисюк, старший аналітик групи GeostrategyЯк Росія втручалася у вибори ЄвропарламентуХід передвиборчої кампанії до Європейського Парламенту забезпечив
отримання великого масиву даних про інформаційні маніпуляції, які використовували сторонні актори, у першу чергу Російська
Федерація, для приведення
до влади євроскептиків, які мають й
надалі розвалювати Євросоюз зсередини. Результати використання технологій «дезінформації» та «кібер атак» під час проведення
виборів до Європейського
Парламенту дають підстави
для наступних висновків: ·
практично половина виборців
стали жертвами дезінформаційних кампаній,
які проводила Росія у соціальних мережах (мова йде про 100 мільйонів виборців); ·
бюджет Росії на підтримку дезінформаційної
діяльності на території Євросоюзу склав близько 1.1. млрд. євро, у той
час як бюджет EastStratCom до 2020 року складає 3 млн. євро; East StratCom Task Force Оперативна робоча група зі
стратегічних комунікацій — експертна група, створена Європейською службою зовнішньополітичної
діяльності у квітні 2015
року на підставі ухваленого
на зустрічі Європейського
союзу 19-20 березня 2015 року рішення
про необхідність «протистояти
постійним дезінформаційним кампаніям з боку Росії» ·
Facebook доклав недостатньо зусиль для запобігання розповсюдженню неправдивої інформації та маніпуляцій, пов’язаних із міграційною
проблематикою, яка становила значну частину передвиборчих дебатів; ·
дослідники виявили розгалужену мережу фейкових аккаунтів у соціальних мережах, діяльність яких підтримувалася російськими компаніями, а також праворадикальною партією
«Альтернатива для Німеччини» та іншими
організаціями, які сповідують ідеї жорсткого Беркзіту. Ці аккаунти
розповсюджували контент, який містив екстремістські
заклики, у тому числі щодо необхідності закриття проекту «об’єднана Європа»; ·
головними об’єктами для маніпуляцій стали такі держави як Німеччина, Франція, Італія, Іспанія, Польща, а також країни Балтії; ·
у якості прикладу наводиться
програмна стаття Президента
Франції Е.Макрона про Європейський Ренесанс, опублікована у французьких
ЗМІ в березні 2019 року. Саме
ідеї Е.Макрона про збільшення витрат держав-членів ЄС на безпеку і оборону, створення прикордонної поліції та Європейського агентства з надання притулку, а також Ради внутрішньої безпеки Євросоюзу та Ради безпеки ЄС стали головними об’єктами для маніпуляцій та дезінформаційних
атак. Після опублікування статті Е.Макрона у французькому сегменті було створено велику кількість фейкових аккаунтів, які почали генерувати критичний наратив; ·
значним об’єктом для маніпуляцій стала Німеччина, в інформаційному просторі якої генерувався
великий обсяг інформаційних
повідомлень критичного змісту
– «ні ЄС, тому що це утворення недемократичне»,
«Німеччина усіх годує», «ні міграції»
«ЄС не може чинити опір США», «Європарламент
ні на що не впливає». Загалом, підсумовуючи зовнішнє втручання у передвиборчу кампанію, експерти роблять висновок про те, що основна мета сторонніх сил, у тому числі асоційованих з Росією, полягала у тому, щоб 1) розширити розбіжності між державами-членами ЄС з актуальних
питань, 2) підірвати довіру до ЄСівських інституцій, 3) створити внутрішню напругу, яка має вселити невпевненість
у продовженні реалізації
проекту потужного та ефективного Євросоюзу.
Результатом окреслених цілей
мало стати потрапляння до Європарламенту
якомога більшої кількості політичних сил / депутатів, які
сповідують євроскептицизм. Серед так званих bad actors,
які діяли через соціальні мережі
з метою впливу на хід передвиборчої кампанії, було виокремлено три категорії: a) боти – повністю автоматизовані суб’єкти, які можуть генерувати
великі обсяги інформаційних повідомлень різними мовами,
чого не може робити людина; боти також можуть
бути запрограмовані на вибір
конкретних хештегів або інших текстових
підказок b) тролі – люди, які завдяки своїй діяльності
та створенню контенту можуть посилювати конфліктність дискусій в соціальних мережах та опосередковано підтримувати діяльність ботів, с) гібридні актори – люди, які завдяки використанню сучасних інформаційних технологій та наявності контролю
над багатьма аккаунтами у соціальних мережах, роблять усе можливе для уникнення ідентифікації ботів. 29 05 2019 http://geostrategy.ua/news/ak-rosia-vtrucalasa-u-vibori-evroparlamentu |