на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

politico.com

"Ядерна війна стала реальною":
в США закликають переглянути відносини з РФ

Американські експерти з питань безпеки та міжнародної політики, колишні дипломатичні представники та чиновники написали лист, в якому відкрито заявляють про загрозу національним інтересам США через глухий кут, в який зайшли американо-російські відносини.

Зовнішньополітичні діячі звернули увагу на поновлену гонку ядерних озброєнь, і реальну небезпеку військової конфронтації, яка може перерости в ядерну. Щоб цього не допустити, експерти закликають американську владу знайти найбільш вигідний і безпечний баланс у відносинах з РФ.

Лист опубліковано на інтернет-сторінці журналу Politico.

 

Американо-російські відносини зайшли в небезпечний глухий кут, що загрожує національним інтересам США. Небезпека військової конфронтації, яка може перерости в ядерну, знову реальна. Ми скочуємося до гострої гонки ядерних озброєнь, а наш зовнішньополітичний арсенал зводиться в основному до реакцій, санкцій, публічної ганьби та резолюціям Конгресу. Глобальна пандемія Covid-19 і пов'язаний з нею серйозний світовий економічний спад, замість того, щоб сприяти співпраці, тільки посилили нинішню спадну траєкторію.

Тим часом величезні виклики світу та нашому благополуччю, які вимагають співпраці між США і Росією, включаючи екзистенційні загрози ядерної війни і зміни клімату, залишаються поза увагою. Оскільки ставки настільки високі, як в ризиках, які вони тягнуть за собою, так і в пов'язаних з ними витратах, ми вважаємо, що ретельний, безпристрасний аналіз і зміна нашого поточного курсу є обов'язковою.

Ми повинні відкрити очі. Росія ускладнює наші дії, навіть заважає їм, особливо на своїй великій периферії в Європі і Азії. Вона захопила території в Україні та Грузії. Це ставить під сумнів нашу роль глобального лідера і світовий порядок, який ми допомогли побудувати. РФ втручається в нашу внутрішню політику, загострюючи суперечності і заплямувавши нашу демократичну репутацію. У кращому випадку наші відносини залишаться сумішшю конкуренції і співробітництва. Завдання політики полягає в тому, щоб знайти найбільш вигідний і безпечний баланс між ними. З цією метою ми пропонуємо шість загальних рецептів політики США.

  Спочатку ми повинні знайти спосіб ефективно боротися з втручанням Росії у вибори в США і, що найбільш важливо, блокувати будь-які спроби підірвати процес голосування. Зміцнення нашої виборчої інфраструктури, санкції проти росіян, які використовують вкрадену інформацію в якості зброї, і протидія можливості Росії зламати наші системи - все це необхідні заходи. Так викривається російська дезінформація. Однак ми повинні також залучити Росію в переговори поза увагою громадськості, зосередивши увагу на здібностях кожного боку завдати великої шкоди критичної інфраструктури іншого боку.

  Немає сенсу для двох країн, що володіють владою, знищити один одного і за 30 хвилин покласти край цивілізації, якою ми її знаємо, через відсутність повністю функціонуючих дипломатичних відносин. Після української кризи ключові контакти з урядом були перервані, консульства закрилися, а штат посольств різко скоротився. Занадто часто ми помилково вважаємо дипломатичні контакти нагородою за хорошу поведінку, але вони спрямовані на просування наших інтересів і передачу жорстких повідомлень. Вони потрібні нам як найважливіший елемент безпеки, щоб звести до мінімуму неправильні уявлення і прорахунки, які можуть привести до небажаної війні. Відновлення нормальних дипломатичних контактів повинно бути головним пріоритетом для Білого дому і підтримуватися Конгресом.

• Наша стратегічна позиція повинна бути такою, яка добре служила нам під час холодної війни: збалансована прихильність стримування і розрядки. Таким чином, підтримуючи нашу оборону, ми також повинні залучити Росію до серйозного та постійного стратегічного діалогу, спрямованого на усунення більш глибоких джерел недовіри і ворожості, і в той же час зосереджений на серйозних і невідкладних проблемах безпеки, з якими стикаються обидві країни:

§  Нагальна необхідність відновлення лідерства США і Росії в управлінні ядерним світом, який став більш небезпечним через дестабілізуючі технології, зміни ставлення до використання ядерної зброї, відмови від ядерних угод і нових напружених ядерних відносин. Це означає продовження терміну дії нового Договору про СНО і швидкий перехід до наступного етапу контролю над озброєннями для зміцнення ядерної стабільності, ретельно адаптованого до світу з безліччю ядерних гравців.

§  Необхідно зробити більш безпечним і стабільним військове протистояння, яке проходить через самі нестабільні регіони Європи, від Балтики до Чорного моря, енергійно працюючи над збереженням існуючих обмежень, таких як Договір з відкритого неба, який зараз перебуває під загрозою, і Віденський документ 2011 року, а також створення нових заходів довіри.

  Успіх американо-китайської політики буде в чималому ступені залежати від того, чи допускає стан американо-російських відносин тристороння співпраця з найважливіших питань. Наша поточна політика посилює готовність Росії узгоджуватися з найменш конструктивними аспектами політики Китаю в США. Перемістити стрілку в зворотному напрямку буде нелегко, але це повинно бути нашою метою.

  З важливих питань, в яких інтереси США і Росії знаходяться в реальному конфлікті, таких як Україна і Сирія, США повинні залишатися твердими щодо принципів, які поділяються з нашими союзниками і мають вирішальне значення для справедливого результату. Однак більше уваги слід приділяти кумулятивного ефекту, коли виміряні і поетапні кроки можуть вплинути на відносини в цілому, і, в свою чергу, на можливість поліпшення відносин для подальших кроків.

  Хоча санкції повинні бути частиною нашої політики щодо Росії, вони повинні бути розумно спрямованими і використовуватися в поєднанні з іншими елементами національної могутності, особливо з дипломатією. Постійне накопичення санкцій, санкціонованих Конгресом в якості покарання за дії Росії в Криму і на сході України, отруєння в Солсбері, порушення договору про РСМД і втручання у вибори, знижує будь-які стимули, які Москва може мати для зміни курсу, оскільки вона вважає ці санкції постійними . Нам необхідно відновити гнучкість нашого режиму санкцій, зосередивши увагу на цільових санкції, які можна швидко послабити в обмін на кроки Росії, які просувають переговори до прийнятного розв'язання невирішених конфліктів, включаючи очевидні зусилля РФ щодо припинення втручання в наш виборчий процес.

В кінцевому підсумку реальність така, що Росія при Володимиру Путіну діє в межах стратегічних рамок, глибоко укорінених в націоналістичних традиціях, які знаходять відгук як у еліт, так і у громадськості. Можливий наступник, навіть демократично налаштований, швидше за все, буде діяти в тих же рамках.

Помилково будувати політику США на припущенні, що ми можемо і повинні змінити цю структуру. Як і нерозумно думати, що у нас немає іншого вибору, окрім як дотримуватися нинішньої політики. Ми повинні вести себе з Росією такою, яка вона є, а не так, як нам хотілося б, повністю використовуючи свої сильні сторони, але відкритими для дипломатії. Настільки зосередившись, ми можемо як впоратися з викликом, який ставить РФ, так і прагнути вивести наші відносини на більш конструктивний шлях. Невиконання цієї вимоги обходиться занадто дорого.

6 08 2020

https://apostrophe.ua/ua/article/world/2020-08-06/yadernaya-voyna-stala-realnoy-v-ssha-prizyivayut-peresmotret-otnosheniya-s-rf/34293