|
Леся Поруцька-СаковичСанкції у процесі приготуванняРосійська преса, з посиланням на видання The New
York Times і якісь свої джерела
в Европі, пише, що на Старий Континент прибула група американських
фахівців, котрі під еґідою Державного
Департаменту США проводять консультації
з европейськими партнерами з приводу формування списків кандидатів на новий пакет санкцій проти осіб
з ближнього оточення Путіна та проти юридичних осіб з РФ або таких, чиїми кінцевими бенефіціярами є російські громадяни або компанії, насамперед
– з нафтогазового сектору. Крім
американців, у цих консультаціях беруть участь і представники уряду Великої Британії, що змушує
багатьох діячів у Москві нервово смикатися у своїх кріслах. Насамперед ця активність пов'язана
з підготовкою аґресії проти України і, загалом, саме цю
причину підтвердила низка европейських
діячів високого рангу, котрі попередили Москву про те, що, в разі початку аґресії, Москва зазнає таких збитків, з якими ще не стикалася. Але насправді це не єдина причина. Ще з 2018 року відкладено справжні санкції через інцидент з отруєнням Скрипалів. Британія тоді планувала
значно масштабнішу відповідь, але її не підтримали ні Европа (Меркель+Макрон), ні США (Трамп, якому подобався Путін і який подобався
Путіну). Але в Британії вміють мислити великими часовими катеґоріями, і, розуміючи, що в Меркель з Путіном склалися «особливі стосунки», як вона це сама
назвала, прикрившись загальним
формулюванням зі згадкою назв країн,
Британія вирішила почекати, поки вона піде. І от тепер вона йде, й замість неї не залишається ставленика, котрий матиме тривалу й болісну інерцію, а отже, прийшов час повернутися до цього питання. І от тепер цю тему рухають і США, і Велика Британія. Крім того, Путін створив для Европи дві гібридні загрози,
в яких Україна стоїть осторонь, а саме – газову та прикордонну кризи. Це свідчить про те, що Москва і Путін – самодостатня загроза, яка несе небезпеку навіть без урахування фактора України. Дедалі більшому числу еврочиновників стає зрозуміло, що політика поступок Москві не працює у принципі. Поступки та компроміси
з РФ не просто контрпродуктивні, але шкідливі й небезпечні, оскільки в Кремлі їх вважають підтвердженням
правильності своєї лінії на тиск. Простіше кажучи, вони це сприймають як прогинання опонента, а коли так,
то його конче треба дотискати саме у цім напрямку. Компроміси та поступки
виправдані лише за наявности доброї волі в сторін, що ведуть перемовини,
але фокус у тому, що в Москви
і Путіна нема й не може
бути цієї доброї волі. Вони перебувають у постійному пошуку слабкого місця, щоб ударити, а всі, хто цього
не розуміє і пропонує враховувати інтереси Москви, лише потурають
подальшим силовим і аґресивним діям Кремля. До речі, Китай діє так само, і в цьому сенсі його
дії майже ідентичні російським. І ось зараз опрацьовується список фіґурантів,
які входитимуть до тих чи інших конфіґурацій
санкцій. Причім зараз йдеться саме про тих персон і ті структури, котрі
весь цей час виводилися за
дужки, оскільки дії щодо них означатимуть дії проти Путіна
особисто. Йдеться не лише про відмову у візах чи блокування
рахунків, що перебувають у доступних юрисдикціях, але і про низку нових
варіянтів обмежень, зокрема виведення їх за рамки ґлобальних платіжних систем. У західній пресі вже з'являються
коментарі від осіб, близьких до роботи цих груп,
і вони стверджують, що вже узгоджено суттєвий
набір інструментів, здатний стати великим сюрпризом для російської
верхівки. Коротше, чекаємо на результати роботи цієї чудової
групи і сподіваємося на те,
що нарешті путінські холуї почнуть хапати те, що затрималося ще з 2014 року і що стало для них
сигналом «Можна». Краще пізно ніж ніколи. 29 11 2021 https://defence-line.org/.../sankcii-v-processe.../ |