|
«Сім'я» будує Чорну ЗавісуВелика
«зачистка» інформаційного простору, за якою із здриганням вже близько року
спостерігають незалежні гравці медіа-ринку, досягла свого феєрично безглуздого
апогею. Технологи та консультанти «сім'ї» штовхнули ляльководів, які стоять за
спиною «молодоолігархів» Сергія Курченко,
на проект, немов списаний з романів великого містика сучасності Віктора Пелевіна. А саме - вони почали вибудовувати щось схоже на інформаційну Чорну Завісу. Купівля Курченком «Українського медіа-холдингу» - зайве
тому підтвердження. Про це пише Борис
Вілкін, оглядач Crime.in.ua,
спеціально для Sled.net.ua. «Чорний Шум» - це
інформаційне середовище, навколишнє сучасної людини. Інформаційні потоки, що
омивають людську свідомість, складаються з непередбачуваною комбінації безлічі
ретельно прорахованих дезинформаційних патернів (як хтось витончено висловився, Чорний Шум - це
білий шум, всі складові якого проплачені). «Чорна Завіса» - це аспект Чорного Шуму:
інформаційна технологія, що дозволяє вампірам приховувати свій світ від людей.
Віктор Пєлєвін, «Бетман Аполло». Медіа-монстр Сергій Курченко заявляє про райдужні переспективи
свого нового медіа-актіву. Отож, ставленик
"сім'ї" Курченко придбав «УМХ». Подивимося,
що потрапило під вплив «донецьких». Це, в першу чергу, ряд впливових друкованих
видань: «Корреспондент», Forbes,
«Комсомольська правда» в Україні», «Аргументи і факти», кілька глянцевих
журналів. Інтернет-проекти: forbes.ua,
korrespondent.net, i.ua, bigmir.net, football.ua; KP.ua, AiF.ua плюс купка дрібніших ресурсів. На сайті UMH
стверджується, що їх інтернет-видання покривають 45% інтернет-аудиторії країни. З цим твердженням можна було б
посперечатися, але приймемо його на віру. Далі -
радіостанції: «Ретро FM», «Наше радіо», Europa Plus, «Авторадіо»
і кілька інших, які щодня покривають аудиторію в 4,5 млн
чоловік. Важлива деталь:
компанія володіє найбільшою роздрібною мережею з продажу преси, це близько 860
торгових точок у 10 регіонах. Мережі розповсюдження - одвічна больова точка
багатьох друкованих ЗМІ. Чисто теоретично, особливо опозиційні видання, в цю
мережу тепер можуть і не потрапити, бо «не формат». UMH має ряд видань
в Росії, а саме: «Теленеделя», «Футбол», «Історії з
життя», «Успіхи і поразки», «Історії про кохання» і «Лінія долі». Серед
видавничих будинків у Росії UMH займає 7-е місце. Але це швидше побічний
«бонус» для прихвоснів Януковича. Ясна річ, що мета цієї грандіозної покупки -
підгортання саме української «біомаси». Ціна питання Для багатьох мотив
цієї грандіозної покупки очевидний - на носі 2015 рік, а отже чергові
вибори президента країни, і є необхідність більш дохідливо пояснювати
обивателеві, що «покращення» якщо вже не відбулося, то ось-ось здійсниться. Але
це тільки верхівка айсберга. Звернемо увагу на
ціну угоди - $ 400 млн, або 3,2 млрд
грн. Сума виглядає дещо завищеною, якщо врахувати, що в останні роки холдинг
пана Ложкіна не відзначався надприбутками. Тим не
менше, і її приймемо на віру. Але якщо припустити, що насправді «сім'я» виклала
за все це медіа-господарство «жалюгідні» $ 80-100 млн,
раціонально мислячій розуму сенс її до кінця не зрозумілий. Щоб зрозуміти,
потрібно спробувати мислити не зовсім раціонально. Давайте
подивимося. Медіа-холдинг - він зовсім не "Нафтогаз". Фінансова
ліквідність у період економічного занепаду там близька до нуля. Тому теза зіц-голови Курченко про райдужні
перспективи медіа-бізнесу, озвучений на сторінках
журналу Forbes, явно розрахований на людину, від
цього самого бізнесу далекого. Так, звичайно,
Вибори - 2015. Однак, не зовсім зрозуміло, навіщо викладати астрономічну суму
для заморачіванія «біомаси», якщо за ті ж $ 80-100 млн можна забити «чорним шумом» 70-80% інформаційного
простору країни, включаючи ЗМІ, що позиціонують себе як опозиційні? Ні, тут справа не
тільки у виборах. Все набагато складніше. Психологічний портрет Багато вчинків «сім'ї», і, зокрема, згрібання під
себе медіа-простору, допоможе пояснити кримінальна
психологія і біхевіористика (наука про поведінку, грубо кажучи). Сучасний
британський психолог Кевін Даттон
ретельно вивчавсоціопатів, склав список професій, які приваблюють цих, скажімо так, не зовсім нормальних
громадян. На першому місці - професія «президент», тобто управлінець вищого
порядку. Якщо припустити,
що члени «сім'ї» страждають від згаданого поведінкового розладу, то все потроху
стає зрозумілим. Головна
відмінність соціопата від як би нормальної людини -
відсутність емпатії, тобто співчуття. Крім того, соціопати (а їх ще називають «психопати»), не здатні
виносити уроки з негативного досвіду. Для тих, хто не в
курсі, маленький приклад. Хлопець хоче закохати в себе дівчину. Якщо у нього
все нормально в голові, він буде намагатися їй сподобатися - квіти даруватиме,
компліменти говоритиме, докладатиме зусилля,
щоб привабливо виглядати в її очах. Психопат, швидше за все, підкараулить її в темному провулку, згвалтує і, не виключено, вб'є. Або ж, щоб приборкати
лібідо, піде до повії або який-небудь вуличної «Синявки». Власне, відносини
«сім'ї» з пресою зараз будуються за моделлю спілкування соціопата
з жінками. Поки що прихильність купується. Не виключено, що з часом будуть
бити. Щоб пояснити
поведінку наших піддослідних в інформаційному просторі, не можна випускати з
уваги інший аспект поведінки психопата. Подібні суб'єкти, як, втім, і нормальні
люди, воліють чути про себе гарне, а не погане. Але якщо середньостатистична
людина, щоб не потрапити під критику, намагається не провокувати її своїми
діями, то соціопат, на увазі згаданих вище
особливостей мислення, може і не збагнути, за що, власне, його критикують. Тому
він затикає критикам рот. У хід йдуть гроші.
Поки тільки гроші. Країна дурнів або Чому це не буде
працювати Якщо розумієш
психологію соціопата, зможеш ним маніпулювати.
Якщо у цього «пацієнта» необмежений доступ до фінансових ресурсів, ти зможеш
збагатитися завдяки йому сам. Автор практично на
100% упевнений, що архітектори «Чорної Завіси»,
яка ударними темпами будується за
гроші «сім'ї», насправді й не
подумували закрити уми електорату від «білого шуму», який ганьбить «вождів».
Адже там не дурні (вірніше - не зовсім дурні) працюють, і розуміють, що повне
блокування неможлива. При бажанні, звістки про те, що насправді коїться в країні,
можна донести навіть до мешканців самого глухого поліського хутора. По-друге,
«архітекторам», на відміну від «замовників» (які самі толком не знають, чого
хочуть), важливий не результат, а процес. Після досягнення результату виплати
закінчуються. А в процесі - йдуть регулярні вливання. Тобто, «Чорну Завісу» будують не для того, щоб
захистити уми мас від об'єктивної інформації. Її будують
для того, щоб «сім'я» - Віктор Янукович, його виводок і товариші, що приєдналися до нього, - думали, що крізь завісу цей
проходить лише «правильна» інформація. Грубо кажучи, призначення «Чорного
Завіси» - захистити «сім'ю» від інформаційного простору. Б'юся об заклад,
що після купівлі «Українського медіа-холдингу» розпочнеться грандіозний
«розпил». На фінансові потоки, що йдуть від структур Курченка в UMH, сядуть різні «смотрящіє», довірені менеджери та інші «потрібні»
громадяни. А це, повірте мені, не вірні самураї, що йдуть за господарем аж до сіпуку. Це - цинічні жадібні суб'єкти, багато з яких
пройшли загартування у Казбека Бектурсунова.
Їм, в принципі, не важливо, чи піде Янукович на другий термін, або ж його
спіткає доля Каддафі. Цим упирям байдуже, з кого
качати «баблос». |