повернутися Ї: дискусія

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

«Сім'я» будує Чорну Завісу

Велика «зачистка» інформаційного простору, за якою із здриганням вже близько року спостерігають незалежні гравці медіа-ринку, досягла свого феєрично безглуздого апогею. Технологи та консультанти «сім'ї» штовхнули ляльководів, які стоять за спиною «молодоолігархів» Сергія Курченко, на проект, немов списаний з романів великого містика сучасності Віктора Пелевіна. А саме - вони почали вибудовувати щось схоже на інформаційну Чорну Завісу. Купівля Курченком «Українського медіа-холдингу» - зайве тому підтвердження.

Про це пише Борис Вілкін, оглядач Crime.in.ua, спеціально для Sled.net.ua.

«Чорний Шум» - це інформаційне середовище, навколишнє сучасної людини. Інформаційні потоки, що омивають людську свідомість, складаються з непередбачуваною комбінації безлічі ретельно прорахованих дезинформаційних патернів (як хтось витончено висловився, Чорний Шум - це білий шум, всі складові якого проплачені). «Чорна Завіса» - це аспект Чорного Шуму: інформаційна технологія, що дозволяє вампірам приховувати свій світ від людей. Віктор Пєлєвін, «Бетман Аполло».

Медіа-монстр

Сергій Курченко заявляє про райдужні переспективи свого нового медіа-актіву. Отож, ставленик "сім'ї" Курченко придбав «УМХ». Подивимося, що потрапило під вплив «донецьких». Це, в першу чергу, ряд впливових друкованих видань: «Корреспондент», Forbes, «Комсомольська правда» в Україні», «Аргументи і факти», кілька глянцевих журналів.

Інтернет-проекти: forbes.ua, korrespondent.net, i.ua, bigmir.net, football.ua; KP.ua, AiF.ua плюс купка дрібніших ресурсів. На сайті UMH стверджується, що їх інтернет-видання покривають 45% інтернет-аудиторії країни. З цим твердженням можна було б посперечатися, але приймемо його на віру.

Далі - радіостанції: «Ретро FM», «Наше радіо», Europa Plus, «Авторадіо» і кілька інших, які щодня покривають аудиторію в 4,5 млн чоловік.

Важлива деталь: компанія володіє найбільшою роздрібною мережею з продажу преси, це близько 860 торгових точок у 10 регіонах. Мережі розповсюдження - одвічна больова точка багатьох друкованих ЗМІ. Чисто теоретично, особливо опозиційні видання, в цю мережу тепер можуть і не потрапити, бо «не формат».

UMH має ряд видань в Росії, а саме: «Теленеделя», «Футбол», «Історії з життя», «Успіхи і поразки», «Історії про кохання» і «Лінія долі». Серед видавничих будинків у Росії UMH займає 7-е місце. Але це швидше побічний «бонус» для прихвоснів Януковича. Ясна річ, що мета цієї грандіозної покупки - підгортання саме української «біомаси».

Ціна питання

Для багатьох мотив цієї грандіозної покупки очевидний - на носі 2015 рік, а отже чергові вибори президента країни, і є необхідність більш дохідливо пояснювати обивателеві, що «покращення» якщо вже не відбулося, то ось-ось здійсниться. Але це тільки верхівка айсберга.

Звернемо увагу на ціну угоди - $ 400 млн, або 3,2 млрд грн. Сума виглядає дещо завищеною, якщо врахувати, що в останні роки холдинг пана Ложкіна не відзначався надприбутками. Тим не менше, і її приймемо на віру. Але якщо припустити, що насправді «сім'я» виклала за все це медіа-господарство «жалюгідні» $ 80-100 млн, раціонально мислячій розуму сенс її до кінця не зрозумілий. Щоб зрозуміти, потрібно спробувати мислити не зовсім раціонально.

Давайте подивимося. Медіа-холдинг - він зовсім не "Нафтогаз". Фінансова ліквідність у період економічного занепаду там близька до нуля. Тому теза зіц-голови Курченко про райдужні перспективи медіа-бізнесу, озвучений на сторінках журналу Forbes, явно розрахований на людину, від цього самого бізнесу далекого.

Так, звичайно, Вибори - 2015. Однак, не зовсім зрозуміло, навіщо викладати астрономічну суму для заморачіванія «біомаси», якщо за ті ж $ 80-100 млн можна забити «чорним шумом» 70-80% інформаційного простору країни, включаючи ЗМІ, що позиціонують себе як опозиційні?

Ні, тут справа не тільки у виборах. Все набагато складніше.

Психологічний портрет

Багато вчинків «сім'ї», і, зокрема, згрібання під себе медіа-простору, допоможе пояснити кримінальна психологія і біхевіористика (наука про поведінку, грубо кажучи).

Сучасний британський психолог Кевін Даттон ретельно вивчавсоціопатів, склав список професій, які приваблюють цих, скажімо так, не зовсім нормальних громадян. На першому місці - професія «президент», тобто управлінець вищого порядку.

Якщо припустити, що члени «сім'ї» страждають від згаданого поведінкового розладу, то все потроху стає зрозумілим.

Головна відмінність соціопата від як би нормальної людини - відсутність емпатії, тобто співчуття. Крім того, соціопати (а їх ще називають «психопати»), не здатні виносити уроки з негативного досвіду.

Для тих, хто не в курсі, маленький приклад. Хлопець хоче закохати в себе дівчину. Якщо у нього все нормально в голові, він буде намагатися їй сподобатися - квіти даруватиме, компліменти говоритиме, докладатиме зусилля, щоб привабливо виглядати в її очах. Психопат, швидше за все, підкараулить її в темному провулку, згвалтує і, не виключено, вб'є. Або ж, щоб приборкати лібідо, піде до повії або який-небудь вуличної «Синявки».

Власне, відносини «сім'ї» з пресою зараз будуються за моделлю спілкування соціопата з жінками. Поки що прихильність купується. Не виключено, що з часом будуть бити.

Щоб пояснити поведінку наших піддослідних в інформаційному просторі, не можна випускати з уваги інший аспект поведінки психопата. Подібні суб'єкти, як, втім, і нормальні люди, воліють чути про себе гарне, а не погане. Але якщо середньостатистична людина, щоб не потрапити під критику, намагається не провокувати її своїми діями, то соціопат, на увазі згаданих вище особливостей мислення, може і не збагнути, за що, власне, його критикують. Тому він затикає критикам рот.

У хід йдуть гроші. Поки тільки гроші.

Країна дурнів або Чому це не буде працювати

Якщо розумієш психологію соціопата, зможеш ним маніпулювати. Якщо у цього «пацієнта» необмежений доступ до фінансових ресурсів, ти зможеш збагатитися завдяки йому сам.

Автор практично на 100% упевнений, що архітектори «Чорної Завіси», яка ударними темпами будується за гроші «сім'ї», насправді й не подумували закрити уми електорату від «білого шуму», який ганьбить «вождів». Адже там не дурні (вірніше - не зовсім дурні) працюють, і розуміють, що повне блокування неможлива. При бажанні, звістки про те, що насправді коїться в країні, можна донести навіть до мешканців самого глухого поліського хутора. По-друге, «архітекторам», на відміну від «замовників» (які самі толком не знають, чого хочуть), важливий не результат, а процес. Після досягнення результату виплати закінчуються. А в процесі - йдуть регулярні вливання.

Тобто, «Чорну Завісу» будують не для того, щоб захистити уми мас від об'єктивної інформації. Її будують для того, щоб «сім'я» - Віктор Янукович, його виводок і товариші, що приєдналися до нього, - думали, що крізь завісу цей проходить лише «правильна» інформація. Грубо кажучи, призначення «Чорного Завіси» - захистити «сім'ю» від інформаційного простору.

Б'юся об заклад, що після купівлі «Українського медіа-холдингу» розпочнеться грандіозний «розпил». На фінансові потоки, що йдуть від структур Курченка в UMH, сядуть різні «смотрящіє», довірені менеджери та інші «потрібні» громадяни. А це, повірте мені, не вірні самураї, що йдуть за господарем аж до сіпуку. Це - цинічні жадібні суб'єкти, багато з яких пройшли загартування у Казбека Бектурсунова. Їм, в принципі, не важливо, чи піде Янукович на другий термін, або ж його спіткає доля Каддафі. Цим упирям байдуже, з кого качати «баблос».

 

Джерело: http://www.3republic.org.ua/ua/recommend/11367





 

Яндекс.Метрика