повернутися Ї: дискусія

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

Данило Яневський

Лист Юрію Луценку №8.
Міліція повинна бути ліквідована

Тепер про МВС. Ти краще за мене знаєш, що сьогодні МВС – важко керований, неефективний комерційний проект, серпентарій, конгломерат внутрішніх відомств з обов’язками та повноваженнями, якими мають займатися інші інституції - паспортні столи, реєстраційно-екзаменаційні підрозділи ДАІ, дозвільні органи, функції яких мають бути передані міністерству юстиції. Це має убезпечити їх від впливу та втручань міліцейських чиновників.

Абсолютно необхідно розмежувати повноваження міліції, податкової служби, МНС, пожежників, екологічних служб та інших. За рахунок цього отримаємо скорочення штатів та кількість контролерів, які рекетують сприяють розвитку малого та середнього бізнесу.

Максимально скоротити кількість генералів, вищих міліцейських чинів та офіцерських звань. Заробітна платня має бути пов’язана тільки з посадою, об’ємом виконуваних завдань та реальними показниками роботи. Припинити практику зарахування пільгових років вислуги, крім реальної участі в військових діях.

Керівниками районних та міських відділів мають бути призначені працівники зі стажем роботи не більше 5-7 років, керівниками обласних управлінь - не більше 10-12 років. При цьому абсолютно можливо призначити працівників, які пропрацювали 2-3 роки і проявили себе з позитивного боку, в плані вміння розкривати злочини самим, є здібними організаторами і мають не заплямовану честь. Думаю, що відібрати 25 чесних людей і в подальшому їх проконтролювати не є проблема.

Кожен працівник міліції при вступі до лав правоохоронних органів приймає присягу та дає письмову згоду на перевірку його діяльності оперативними методами, в тому числі на провокацію дачі хабара та обов’язкового щорічного заповнення декларації про доходи та витрати його та рідних. Також працівникам міліції має бути законодавчо заборонено користування автомобілями та нерухомістю, які належать іншим громадянам, а не членам родини.

Працівник міліції в нашій Республіці має нести персональну, кримінальну відповідальність за виконання наказів начальника, якщо вони суперечать Конституції і за які передбачено кримінальну відповідальність. В разі отримання такого наказу, підлеглий зобов’язаний письмово доповісти вищому керівнику, службі внутрішньої безпеки, органам прокуратури.

Абсолютно необхідно створити окрему державну службу внутрішньої безпеки з повноваженнями перевірки всіх державних виконавчих органів та органів місцевого самоврядування. Надати їй право застосування закону про оперативно-розшукову діяльність. Заробітна плата працівників даної служби має бути суттєво більше (відсотків на 70-100-150) зарплати оперативних працівників міліції. На посаду керівника цієї служби затверджувати кандидатуру висунуту найбільшою опозиційною силою. Автоматично. Кількість працівників такого органу має бути на рівні 10-15 чоловік на область.

В роботі правоохоронних органів має бути чітке розмежування прав та обов’язків органів муніципальної та центральної влади. Керівники муніципальних органів міліції мають обиратися всім населенням даної адміністративної одиниці (села, району, міста, області).

Держава та, відповідно, органи місцевого самоврядування зобов’язуються забезпечити працівника ОВС службовим житлом, з передачею цього житла в його приватну власність через 10 календарних років роботи. А також забезпечити засобами зв’язку, транспорту та створити всі необхідні умови для виконання покладених службових обов’язків.

Для того, аби всі працівники ОВС працювали в рівних умовах, скасувати пільгові ціни на комунальні послуги та користування громадським транспортом. Одночасно, на законодавчому рівні гарантувати членам родин, що в разі каліцтва або смерті працівника ОВС (не дай Боже!), дружина (чоловік) отримуватиме пожиттєво грошове забезпечення на рівні заробітної плати + страхові виплати + зарахування їх неповнолітніх дітей до навчальних закладів будь-якого рівня поза конкурсом та навчання їх державним коштом.

Будь-яке стягнення, накладене на працівника ОВС рішенням суду, тягне за собою автоматичну відставку керівника муніципальної та звільнення працівника ОВС державного. У випадку порушення кримінального кодексу чи закону про корупцію, таким “колядникам” має бути заборонена участь у виборах на посаду керівника муніципальної міліції чи будь-якого іншого органу впродовж мінімум 10 років.

Начальника муніципальної міліції обирають на ряду з мерами, прокурорами та суддями на рівні міста, району та області.

Муніципальна міліція має відповідати за дотримання громадського правопорядку, правил благоустрою, вимог законодавства по збереженню навколишнього середовища, правил дорожнього руху, а також проводити розслідування злочинів передбачених адміністративним кодексом та тих, які віднесені до протокольної форми досудової підготовки матеріалів.

Муніципальна міліція діє на своїй території як незалежний орган, відокремлений та не підпорядкований місцевій владі, але з обов’язковою звітністю перед громадою про виконання своїх обов’язків, з правом збору та обробки інформації по всіх видах правопорушень. В разі необхідності, за зібраними матеріалами, підписаними обраним керівником органу та за рішенням суду, вона має право залучати оперативні служби для повної перевірки та збору доказів по злочинах, не віднесених до їх компетенції з подальшою передачею до слідчих органів і прямою участю в судовому розслідуванні.

Фінансування діяльності та повне матеріальне забезпечення здійснюється з місцевого бюджету рішеннями місцевої ради за поданням керівника міліції. Прийом на роботу здійснює керівник органу за погодженням місцевої ради в штаті якої і працює весь особовий склад муніципальної міліції. Головний показник оцінки діяльності - відсоток довіри населення.

З огляду на недостатнє фінансування, в нашій, 3-тій Республіці, необхідно провести суттєве скорочення штату працівників на всіх рівнях. Мінімізувати кількість працівників в обласних управліннях та центральному апараті МВС, які займаються збором та опрацюванням різних видів інформації, всі функції по збору та обробці інформації передати єдиному інформаційному центру.

За основу кількісного, особового складу МВС необхідно взяти штатний розпис періоду 1992-1994 р. Наприклад, в тій таки Білій Церкві тоді працювало 20 осіб в карному розшуку та 12 по боротьбі з економічною злочинністю; тепер кількість оперативних працівників (разом з податковою та різними міжрайонними відділами) - близько 150 осіб. І це – на одного “Румуна”! Негуманно якось....

За рахунок зменшення штату та кількості контролюючих органів збільшується заробітна платня до рівня, скажімо, 500-1000 у.о. для сержантського складу та працівників допоміжних служб, 1500-3000 у.о. – для офіцерів та оперативних працівників.

Кожні 5 років зарплатня підвищується на визначений коефіцієнт – в залежності від результатів роботи (тобто в залежності від рівня довіри населення. До слова, воно і вирішує, наскільки підняти чи скоротити грошові виплати своїм правоохоронцям).

В нашій Республіці працівники оперативних служб мають бути звільнені від патрулювання територій та забезпечення громадського правопорядку (крім виконання своїх безпосередніх обов’язків оперативного супроводу відносно можливого скоєння тяжких та резонансних злочинів).

В нашій Республіці треба максимально скоротити ведення обліку та письмових звітів по нерозкритих злочинах та скасувати на законодавчому рівні примусову участь працівників оперативних служб у відпрацюваннях та проведеннях всіляких “масштабних” операцій, а також звільнити оперативних працівників від збору попередніх матеріалів по заявах та зверненнях громадян.

Головний показник роботи оперативного працівника - кількість розкритих ним злочинів та його участь у розслідуванні цих справ.

Розподіл обов’язків повинен бути по категоріям злочинів з прив’язкою до території обслуговування.

Можливо, це стане кроком у правильному напрямку. Кроком, який, в принципі, унеможливить повторення вселенської ганьби 18 травня 2013 р.

Далі буде...

Тим часом зичу тобі і родині здоров’я, всіх ласк Божих. Кохайтеся!

 

Джерело: http://www.3republic.org.ua/ua/ideas/11265





 

Яндекс.Метрика