на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

Євгенія Дроздова

Росіяни активно будують нові залізничні шляхи на окупованих територіях.
Це заради військової логістики (супутникові знімки)

Поки наші партнери тягнуть з озброєнням, здатним уразити Кримський міст, росіяни швидкими темпами будують альтернативне йому залізничне сполучення з військами на окупованому Півдні.

Нещодавно радник мера Маріуполя Петро Андрющенко опублікував карту-схему, на якій позначено залізничні шляхи, які планують прокласти росіяни

Ми проаналізували супутникові знімки й побачили, що один важливий відрізок залізниці вже, ймовірно, готовий або близький до цього. Він тягнеться від селища Бурне до селища Маловодне й на знімку нижче позначений червоною лінією. Зеленим кольором позначена наявна залізнична мережа. Орієнтовна довжина цього відрізка може становити близько 60 км.

https://texty.org.ua/media/images/dilyanka1_aT8ia5k.original.png

Роботи з будівництва цього відрізка залізниці, ймовірно, розпочалися влітку 2023 року. Ось, наприклад, на супутниковому знімку Sentinel-2 за серпень 2023-го видно лише початковий етап робіт. Лінія нової залізниці обривається майже відразу після початку.

https://texty.org.ua/media/images/2023-08-21_big_HJjJCjB.original.png

У слайдері нижче супутникові знімки двох сервісів: карт Google та ESRI АrcGIS. Google використовує старіші знімки — там залізниці ще не видно, а на новіших знімках від ESRI добре помітно лінію, що є початком нової залізниці.

Залізнична лінія, що пролягає між селищами Бурне і Маловодне, вже також внесена до бази Open Street Map (відкрита географічна база даних, яку оновлює та підтримує спільнота волонтерів).

На супутникових знімках ми виявили ще один новий відрізок дороги, який пролягає через південь від Амвросіївки в бік російського кордону (червона лінія). Тут ми не певні щодо того, що це саме залізниця, адже її не так чітко видно на знімку радарного супутника Sentinel-1, як відрізок БурнеМаловоднe. Але це точно нещодавно прокладений шлях, який супутники не фіксували раніше. Зеленою лінією північніше від Амвросіївки позначено наявну залізницю.

https://texty.org.ua/media/images/dilyanka2.original.png

Hижче ви можете побачити зображення території до та після.

 

Довжина другого відрізка становить орієнтовно 20 км.

Публікуємо карту з обома лініями, сумарна довжина яких може перевищувати 80 км.

https://texty.org.ua/media/images/both_lines.original.png

Окрім того, з літа 2023 року росіяни зібрали на окупованій території 30-кілометрове загородження з понад 2000 вагонів. Фахівці зазначають, що споруду можна вважати оборонною лінією, хоча її ефективність викликає чимало запитань. Така конструкція з металу має на меті завадити просуванню українських сил.

Цей винахід окупантів також добре простежується радарним супутником Sentinel-1. На знімку нижче ви можете побачити цю конструкцію як вигнуту зелено-рожеву лінію між Оленівкою та Волновахою.

На знімку Sentinel-1 скупчення залізничних вагонів має вигляд кластера кольорових пікселів, яскравіших за тло

На знімку Sentinel-1 скупчення залізничних вагонів має вигляд кластера кольорових пікселів, яскравіших за тло

Супутникові знімки Sentinel-1 також фіксують підвищену активність руху поблизу села Веселе поруч із новою гілкою залізниці, пише в мережі X (колишній твіттер) користувач @Schizointel.

25 03 2024

https://texty.org.ua/articles/112075/okupantyaktyvno-buduyut-novi-zaliznyci-na-okupovanyh-terytoriyah-ce-zarady-vijskovoyi-lohistyky/