|
Рахункова палата незадоволена, як фінансувалася розбудова україно-польського кордонуproUA / 30.01.2006 Система фінансування з Держбюджету України виконавців заходів, передбачених державними програмами з розбудови прикордонної інфраструктури, виявилась неефективною, оскільки бюджетні кошти розпорошувалися серед різних бюджетних програм. Про це заявив на прес-конференції Голова Рахункової палати України Валентин Симоненко, повідомили «proUA» в прес-службі Рахункової палати. Прес-конференція Голови Рахункової палати України та М. Секули – Президента Вищої палати контролю Польщі відбулася з приводу підписання Спільного звіту за результатами перевірки ефективності функціонування пунктів пропуску (прикордонних переходів) через державний кордон з Республікою Польща разом з Вищою палатою контролю Польщі. Метою перевірки, за підсумками якої відбулось підписання Спільного звіту, було встановлення фактичного стану функціонування прикордонних переходів з огляду на виконання державних програм, що стосуються питань інтеграції України до Європейського Союзу, розвитку і розбудови прикордонної інфраструктури. Результати перевірки показали гостру потребу у визначенні єдиного центрального органу виконавчої влади, який має займатися будівництвом та реконструкцією всіх, без винятку, пунктів пропуску через державний кордон, а також звітувати перед Урядом за виконання поставлених завдань. Так, за словами Симоненка, протягом 2000-2004 (1 квартал) років на розбудову автомобільних пунктів пропуску фактично виділено з державного бюджету 171,6 млн. грн., або 99,4 відс. від плану. Крім того, впродовж листопада 2000 року – жовтня 2002 року за рахунок бюджету Республіки Польща та Програми прикордонного співробітництва ТАСІС 1997 і 1998 років на будівництво нового мостового переходу через Західний Буг в районі МАПП „Ягодин” витрачено 4,69 млн. євро. Разом з тим, відмічалось на прес-конференції, не всі існуючі автомобільні пункти пропуску з Республікою Польща та стан автомобільних доріг, які проходять через них, в повній мірі відповідають вимогам чинного законодавства, а тому потребують реконструкції та ремонту. Зокрема, необхідно побудувати та здійснити реконструкцію 98,9 км. доріг вартістю робіт 414 млн. грн., а також провести ремонт 43,35 км. доріг на суму 83,6 млн. гривень. А всього для розбудови українсько-польського державного кордону та прикордонної інфраструктури з метою наближення України до Європейського Союзу за попередніми підрахунками необхідно, щонайменше, 565 млн. гривень (81,9 млн. євро). Аналіз завантаженості пунктів пропуску на українсько-польській ділянці державного кордону свідчить про відсутність системності у ефективному використанні їх наявних потужностей та збільшенні вантажопотоку. Скориставшись цим, а також зволіканням державних органів влади, зокрема Держмитслужбою, у розбудові інфраструктури зазначених пунктів пропуску, комерційними структурами поряд з пунктами пропуску „Шегіні” та „Ягодин” були створені платні вантажні термінали. Встановлено, що держадміністрації Львівської та Волинської областей, на території яких розташовані пункти пропуску через українсько-польський кордон, фактично самоусунулися від участі в розбудові державного кордону. Основними заходами, що ними здійснювалися були семінари, конференції тощо. Рахункова палата поінформувала про результати перевірки Голову Верховної Ради та Уряд України і запропонувала конкретні заходи, здійснення яких має забезпечити ефективність та контрольованість дій всіх учасників розбудови державного кордону та створення прикордонної інфраструктури. |