|
www.portal.telegraph.co.uk/news 07 січня 2003 Брюссельські еліти звинувачені у „федералістському ухилі”Амброз Еванс-Прітчард (Ambrose Evans-Pritchard) (Подається зі скороченнями) Згідно з 16-ма першими розділами проекту нової європейської конституції, Британія втратить контроль за зовнішньою політикою та безпекою і буде позбавлена законодавчого суверенітету майже у всіх сферах життя країни. Не зважаючи на британські заперечення, документ стверджує, що Європейська Унія будується на „основі федералізму”, водночас „користуючись вищістю над законами країн-членів”. 16 оприлюднених у Європарламенті розділів є першою частиною конституції, укладеної Радою з майбутнього Європи (Convention on the Future of Europe), очолюваною Валері Жескар д’Естеном. Зокрема, розділ 3 дає ЄС право „координувати економічну політику країн-членів” (це стосується також фіскальної політики). Згідно з розділом 4 "Унія отримує компетенцію визначати та здійснювати спільну зовнішню політику та політику у сфері безпеки, включаючи розробку перспектив спільної оборонної політики". Очевидно, всі повноваження британського уряду зникнуть згідно з "виключною" або "частковою компетенцією " ЄС. Фактично це означає, що Вестмінстер буде позбавлено законодавчого права, якщо тільки Брюссель не поступиться своєю вищістю... Британський уряд зреагував, звинувативши президію Ради у спробі „федералістського ухилу”. Представник британського уряду у конвенті Пітер Гейн (Peter Hain) зазначив з цього приводу: „Президія має пояснити багато речей, а ми чітко заявляємо про те, що багато речей у проекті потребують змін". Пан Гейн також заявив, що текст "надає ЄС повноваження у сферах зовнішньої політики та економічного управління", не дивлячись на те, що робочі групи або поділилися на прихильників та противників такого підходу або взагалі відкинули його. Пан Гейн зазначив, що велика група країн, включаючи Францію, Іспанію, Голландію та Румунію були „засмучені” цим документом і наголошували на тому, що у будь-якому разі виникатимуть альянси країн, які змусять президію відмовитися від вищезгаданих пропозицій. "Держави-члени – ключові складові елементи Європейської Унії. Не може бути навіть питання про створення федеральної супердержави, яку намагаються звести у Брюсселі", - резюмував пан Гейн. Британський міністр юстиції від торі Тім Кіркхоп звинуватив президію у флірті з “диктаторством”. Він сказав: "Це ставить нашу парламентську демократію під велику загрозу. Проект стверджує, що все є компетенцією Брюсселю, допоки не доведено інше. Це цілком не прийнятно для британців." Текст конституції оприлюднять шматками. На початку літа таким чином буде представлено весь текст. Делегати від країн-членів та новоприбулих можуть пропонувати зміни, але у них немає права голосу, щоби впливати на остаточний зміст конституції. Представники зовнішньополітичних відомств країн-членів кажуть, що президію захопило вузьке „внутрішнє коло” європейських політиків. Два єврокомісари, француз Мішель Берньє (Michel Barnier) та португалець Антоніо Віторіно (Antonio Vitorino), зініціювали впровадження в комісію юристів задля внесення у термінологію, що вживається в документі. Зокрема, точаться розмови про те, що термін "федеральна основа" усунуть з остаточного варіанту тексту для того, щоб заспокоїти Британію, хоча це ніяким чином не відіб’ється на вимозі про передачу владних повноважень Брюсселю. Теоретично, кожна країна може накласти на документ вето наприкінці "міжурядового узгодження восени 2003 року, що дасть Британії другий шанс. Проте, президент конвенту, Валері Жескар д’Естен заявив, що жодна з країн-членів не може блокувати більшість, додавши, що “ті хто може лише заперечувати” повинні залишити Євросоюз. Переклад журнал „Ї”, |