на головну сторінку незалежний культурологічний часопис «Ї»

ТЕАТРАЛІЗОВАНЕ МУЗИЧНЕ ДІЙСТВО
"MUZIKALISCHE EXEQUIEN"

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПЕРШОГО УКРАЇНСЬКОГО АЛЬБОМУ
"ІОАНН ҐЕОРҐ ПІНЗЕЛЬ.
СКУЛЬПТУРА. ПЕРЕТВОРЕННЯ"

7 червня 2007 р.
16:00
Музей Пінзеля
пл. Митна, 2 Львів

8 червня 2007 р.
Художній музей
Низова, 2, Івано-Франківськ

Ім'я Іоанна Георга Пінзеля, майстра світового рівня, котрого серйозні західні дослідники називають "слов'янським Мікеланджело", до сьогодні було практично незнайомим українцям. Зрідка воно з'являлося у вузькоспеціалізованій мистецтвознавчій літературі, хоча музей, де зібрані його твори та твори його учнів, є одним із найбільш унікальних у Львові.

Проектом "Майстер Пінзель. Повернення" видавництво "Грані-Т" (Київ) у партнерстві з Незалежним культурологічним часописом "Ї" (Львів) ревіталізує ім'я одного з найцікавіших скульпторів Європи XVIII ст.

Найважливішими етапами реалізації проекту стали:
· Оголошення 2007 Роком Пінзеля. Львів, грудень 2006. Декларацію підписали: Львівська Івано-Франківська, Тернопільська обласні ради, представники міських рад Львова, Тернополя, Івано-Франківська.
· Урочиста церемонія відкриття Року Пінзеля. Львів, Палац Потоцьких, грудень 2006. Організатор - Незалежний культурологічний часопис Ї.
· Випуск та презентація на початку грудня 2006 року дизайнерського календаря, в основі якого лежать твори І. Г. Пінзеля - 12 оригінальних, вповні сучасних композицій "на тему" доробку таємничого Майстра ;
· випуск та презентація навесні 2007 року конспірологічного роману відомої письменниці Євгенії Кононенко "Жертва таємничого Майстра"
· випуск та презентація у травні 2007 року художнього альбому нового для України формату "Іоанн Ґеорґ Пінзель. Скульптура. Перетворення".

Історія України ХХ століття не сприяла збереженню дерев'яної скульптури Пінзеля, що оздоблювали як католицькі костели, так і церкви східного обряду. З усього, чудом врятованого, працівники Львівської галереї мистецтв та особисто Борис Григорович Возницький створили Музей сакральної барокової скульптури Іоанна Георгія Пінзеля, на основі збірки котрого і базується візуальна частина календаря і мистецького альбому.

Сталося так, що альбом "Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення" найшвидше був презентований не у Києві або Львові, а на 52-му Варшавському книжковому ярмарку. Цього року Україна була Почесним гостем цього престижного польського книжкового форуму

Пікантність ситуації полягала в тому, що майже одночасно з першим українським албомом про Іоанна Ґеорґія Пінзеля у польському видавництві BOSZ вийшов друком альбом "Ян Єжи Пінзель", і його керівники пропонували провести презентацію… саме на офіційному стенді України. До слова, польський альбом про творчість таємничого Майстра був повністю фінансований урядом Республіки Польща, тоді як український з'явився завдяки приватній ініціативі київського видавництва, львівського часопису та меценатській підтримці "Концерну Галнафтогаз" та Універсальної Інвестиційної Групи.
Війни "за спадок Пінзеля" не сталося, і у Варшаві відбулася спільна презентація двох видавництв, на якій був присутній і директор Львівської картинної галереї Борис Григорович Возницький - до українського альбому він написав передмову, у польському - став автором статті та упорядником. Цей прецедент став першим випадком, коли культурна спадщина, яка зберігається в українському нестоличному музеї, стала подією для сучасної культури двох країн.
Видавництво "Грані-Т" у домовленості з часописом "Ї" планує цілу низку презентацій альбому - у Львові, Тернополі, Івано-Франківську. Альбом буде представлений також на Московському та Франкфуртському книжкових ярмарках.

Інформація про учасників проекту

Тарас Возняк - політолог, філософ, начальник відділу зовнішніх зв'язків та промоції регіону, є тим екстраординарним вільнодумним мислителем, якого удостоїли називати одним із головних ідеологів Галичини й усієї Західної України. Головний редактор Незалежного культурологічного часопису "Ї" (існує вже 18 років), на сторінках якого заговорили на весь голос потужні інтелектуальні сили не тільки України, а й дуже багатьох країн світу. У проекті він став головним ідеологом, котрий створив інтелектуальний концепт мистецького альбому.

Ірина Магдиш - авторка, редактор Незалежного культурологічного Журналу "Ї"(Львів) головний промотор реалізації випуску альбому. А також автор ідей його промоції.

Микола Іващенко (фотохудожник, Київ) побував у Бучачі та Тернополі, де відзняв унікальні вівтарі та рельєфи в натуральному, природному освітленні.

Костянтин Сачек (фотохудожник, Київ) працював у Львівському музеї сакральної скульптури. Встановити відповідне й нестандартне освітлення, що імітує атмосферу затіненого католицького храму.

Андрій Кісь (дизайнер, Львів). Майбутній читач-глядач матиме змогу побачити два варіанти "існування" робіт майстра - освітленому й містичному, щоб уявити собі, який ефект є оптимальним для сприйняття творів Пінзеля. Навіть спотворених сокирами й пензлями варварів ХХ ст.

Рекламна агенція МаркТвен (Київ) взялася візуально втілити складну ідеологічну концепцію альбому, в котрій поєднуються: фото двох авторів, цитати 20 філософів, мислителів, ідеологів (у восьми! розділах), а також три статті у передмові, хронологічну таблицю та резюме двома мовами.

"Концерн Галнафтогаз" - це прогресивна, сучасна, відкрита і прозора компанія, яка у своїй діяльності орієнтується на кращі європейські та світові стандарти. Наближеність до кордонів об'єднаної Європи, а відповідно і до її стандартів також спонукає у своїй діяльності орієнтуватися на стандарти ЄС, які є поки що значно вищими, ніж вітчизняні. ВАТ "Концерн Галнафтогаз" є клієнтозорієнтованою компанією, яка багато уваги приділяє соціальним питанням, спонсорству та меценатству. Концерн володіє мережею автозаправних комплексів "ОККО".

"Універсальна інвестиційна група" створена інвестиційною компанією FIEH Establishment (Ліхтенштейн) для управління підприємствами в Україні, в які FIEH здійснив інвестиції (ВАТ "Концерн Галнафтогаз", Страхова Компанія "Універсальна", ВАТ "Концерн Хлібпром" та ін). Президентом "Універсальної інвестиційної групи" є Віталій Антонов.

A cappelle Leopolis, виконуючи музику різних епох, вокальний ансамбль намагається наблизитися до відтворення давніх манер співу. У репертуарі ансамблю: григоріанські хорали, пісні пілігримів середньовічної Іспанії, програми з творів Гайнріха Шюца, церковної та світської музики епохи українського бароко, оперної музики Д. Бортнянського, церковної музики польських композиторів XVIII-XIX ст. Мистецький керівник ансамблю - Роман Стельмащук, диригент - Людмила Капустіна.


Фото: Олега Введенського

07.06.2007 http://zaxid.net/newsua/2007/6/7/173316/

Альбомом Пінзеля хочуть "оживити" музей скульптора

Перший в Україні альбом "Іоан Георг Пінзель. Скульптура. перетворення" презентували сьогодні, 7 червня, у Львові. Його видали у межах святкування Року Пінзеля, який відзначають у трьох областях: Львівській, Івано-Франківській і Тернопільській. Перша презентація альбому відбулася у Варшаві під час книжкового ярмарку. Там це видання стало альбомом року.

"Цим альбомом ми хотіли дати сучасну модерну візію Пінзеля, трохи іншу, ніж зазвичай, - зазначила під час презентації у Львові представник видавництва "Грані-Т" Діана Клочко. – Він представляє шлях від Благовіщення до Вознесіння. І цитати там також підібрані такі, щоб ілюстрували цей шлях "від" і "до". Візуальне втілення альбому робили не лише фотохудожники, а рекламна агенція. Відтак, цей альбом робився у тремтінні, що його може не бути, оскільки навіть потужні комп’ютери зависали під час оброблення цих світлин".

З словами Діани Клочко, альбом був надрукований на найвищому рівні. Машину, яка його друкувала, перед тим промили і залили нову фарбу, масла. "Щоб колір був кольором, а тон - тоном", - зазначила Д. Клочко.

Цікаво, що перші 100 екземплярів альбому "Іоан Георг Пінзель. Скульптура. перетворення" є свого роду раритетними і найдорожчими. Усі наступні тиражі матимуть уже зовсім іншу обкладинку.

За словами ініціатора цього видання, редактора культурологічного часопису "Ї" Ірини Магдиш, окрім мистецької і поліграфічної складової, цей альбом має і соціальну. "Такої кількості людей, як сьогодні, музей Пінзеля ще не бачив, - наголосила вона. – Ми хочемо, щоб він був живий. Адже без діалогу між глядачам і скульптурою це буде музей мертвих скульптур".

"Я живу Пінзелем, і маю мрію, щоб цього скульптура вивчали у всесвітній історії мистецтва", - наголосив директор Львівської галереї мистецтв Борис Возницький.


Західна інформаційна корпорація 8 червня 2007 р. http://zik.com.ua

Заупокійна меса у виконанні львівських музикантів озвучила Рік Пінзеля

Театралізоване музичне дійство «Muzikalische exequien» приурочене до презентації першого українського альбому «Іоанн Ґеорг Пінзель. Скульптура. Пертворення» влаштував учора львівський вокальний ансамбль «A cappelle Leopolis» у Музеї сакральної барокової скульптури на пл. Митній, 1 у Львові, — про це сьогодні, 8 червня, повідомив кореспондент ЗІКу.

Концерт у формі заупокійної меси Гайнріха Шютца (1585-1672) був обраний для концерту не випадково, адже внаслідок пошукових досліджень реставратори давньої музики, які складають вокальний ансамбль «A cappelle Leopolis» під мистецьким керівництвом Роман Стельмащука, виявили, що саме твори Гайнріха Шютца звучали у Львівських храмах в той, час як на наших теренах працював визначний майстер барокової та рококової пластики Іонанн Георг Пінзель.

Виконуючи музику різних епох, «A cappelle Leopolis»намагається наблизитися до відтворення давніх манер співу. У репертуарі ансамблю: григоріанські хорали, пісні пілігримів середньовічної Іспанії, програми з творів Гайнріха Шютца, церковної та світської музики епохи українського бароко, оперної музики Д. Бортнянського, церковної музики польських композиторів XVIII-XIX ст. Учора під диригуванням маестро Людмили Капустіної прозвучали три твори Гайнріха Шютца для солістів, капели та клавесина (Віталій Чижевський) та віолончелі (Галина Жук) «Спів Симона», мотет «Господи, коли я тільки Тебе маю», та згадана заупокійна, – усі вони були видрукувані 1636 року в Дрездені у виданні «Muzikalische exequien», яке й дало назву вчорашній концерту, до котрої музиканти завдяки меценатській підтримці «Концерну Галнафтогаз» та Універсальної Інвестиційної Групи, випустили програмки із перекладом німецьких текстів української мовою.

«Концерти так не часто вдавалося тут влаштовувати, але зараз у зв’язку з Роком Пінзеля у нас в останню суботу кожного місяця музей працює від шостої години вечора до дванадцятої години ночі. Маємо вечірній музей. В Європі давно роблять такі вечірні музеї, і ми вже вирішили, щоб люди також могли прийти до нас у вечорі. Цей вечірній музей ми супроводжуємо лекціями, екскурсіями, концертами, і в нас уже філармонія виступала недавно. Це прекрасно я слухаю й дивлюся на скульптури, і мені здається, що вони всі співають! Прекрасно! Дуже добре! Люди почали увечері заходити до нас, і це також добре. Поки що музей не має свого жодного музичного інструмента. Але ми хочемо встановити фортепіано, спершу – в Палаці Потоцьких, бо хочемо там також влаштовувати музичні вечірні концерти, потім – у Золочівському замку, бо й там хочуть концертів. От візьміть Московський музей ім. Пушкіна: там ці концерти на весь світ відомі, там виступають славетні музиканти. То дуже цікаво, і це треба робити», – прокоментував потребу концертних програм у музеях директор Львівської галереї мистецтв Герой України Борис Возницький.


Західна інформаційна корпорація 8 червня 2007 р.

Представники Світового та Європейського банків відкрили для себе Пінзеля

Сьогодні в Художньому музеї на вул.Низовій, 2 в місті Івано-Франківську продовжиться промоційний тур київського видавництва «Грані-Т», яке у зв’язку із Роком Пінзеля видало альбом «Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення», так само в Івано-Франківській облраді ініціатори оголошення Року Пінзеля підіб’ють підсумки виконання піврічного плану та відвідають костел у Городенці, до якого майстер Пензель свого часу різьбив сакральну скульптуру, — про це сьогодні, 8 червня, повідомив кореспондент ЗІКу.

Учора київське видавництво «Грані-Т» репрезентувало альбом «Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення» у Львові в приміщенні Музею барокової сакральної скульптури, де зібрані твори майстра світового рівня, котрого західні дослідники називають «слов’янським Мікеланджело», та твори його учнів. Візуальна частина мистецького альбому а також календаря, випущених у світ видавництвом «Грані-Т», базуються на основі цієї музейної збірки. Захід став одним із пунктів проекту «Майстер Пінзель. Повернення», який «Грані-Т» здійснює у партнерстві з львівським незалежним культурологічним часописом «Ї».

Виставлений в музеї на пюпітрі художній альбом «Іоанн Ґеорґ Пінзель. Скульптура. Перетворення» як видання нового для України формату репрезентував учора Тарас Возняк – політолог, філософ, начальник відділу зовнішніх зв’язків та промоції регіону, головний редактор "Ї", який у проекті став головним ідеологом, котрий створив інтелектуальний концепт мистецького альбому.

Про складнощі поліграфічного відтворення на належному рівні репродукцій скульптур Пінзеля розповідала присутнім шеф-редактор видавництва «Грані-Т» Діана Клочко з Києва.

Про фінансову підтримку проекту Року Пінзеля від «Концерну Галнафтогаз» та «Універсальної інвестиційної групи», створеної інвестиційною компанією FIEH Establishment (Ліхтенштейн) для управління підприємствами в Україні, в які FIEH здійснив інвестиції (ВАТ «Концерн Галнафтогаз», Страхова Компанія «Універсальна», ВАТ «Концерн Хлібпром» та ін..), звітував Олесь Пограничний. «Універсальна інвестиційна група». Серед інших «Концерн Галнафтогаз» — це прогресивна, сучасна, відкрита і прозора компанія, яка у своїй діяльності орієнтується на кращі європейські та світові стандарти. Наближеність до кордонів об'єднаної Європи, а відповідно і до її стандартів також спонукає «Галнафтогаз» у своїй діяльності орієнтуватися на стандарти ЄС, які є поки що значно вищими, ніж вітчизняні. З огляду на це «Галнафтогаз» багато уваги приділяє соціальним питанням, спонсорству та меценатству.

«Нам приємно, що в урочистості взяли участь директор з інвестицій «Універсальної інвестиційної групи» Андрій Худо, старший банкір Європейського банку реконструкції і розвитку Пол Шапіро, інвестиційний офіцер міжнародної фінансової корпорації «Група Світового банку» Шухрат Кузєв, які працюють зараз на переговорах в інвестиційній компанії. Вони тут були вперше й висловили захоплення побаченим і почутим. Ім’я майстра Пінзеля стало для них відкриттям, а його доробок, зібраний у музеї, справив колосальне враження», — прокоментував після завершення церемонії Олесь Пограничний.

Про скульптора та його замовника Миколу Потоцького, мав слово також директор Львівської галереї мистецтв Борис Возницький, завдяки якому останнім часом у різних виданнях з’явилися публікації життєпису майстра Пінзеля. Історія України ХХ століття загалом не сприяла збереженню дерев’яної скульптури Пінзеля, що оздоблювали як католицькі костели, так і церкви східного обряду, але з усього, чудом врятованого, працівникам Львівської галереї мистецтв та особисто Борису Григоровичу Возницькому вдалося створити Музей сакральної барокової скульптури Іоанна Георгія Пінзеля у приміщенні колишнього костелу кларисок. Цього року на 52-му Варшавському книжковому ярмарку, де Україна була почесним гостем, Борис Возницький як автор автор текстів репрезентував аж два альбоми про Пінзеля: один від «Грані-Т» а іншний, повністю фінансований урядом Республіки Польща, — від польського видавництва BOSZ.

Головний промоутер реалізації випуску українського альбому, а також автор різних ідей його промоції, редактор львівського незалежного культурологічного журналу "Ї" Ірина Магдиш зауважила, що презентація альбому Пінзеля зібрала чи не найбільшу кількість відвідувачів, яку за останній час бачив Музей сакральної барокової скульптури. Але видати альбом, на її думку, — це півсправи. Головне досягнути відвідуваності музею, щоб він не виглядав порожнім цвинтарем гарних скульптур.


Володимир Єшкілєв написав роман про Пінзеля

08 червня 2007 13:35 http://lviv.proua.com/news/2007/06/08/133547.html

Невдовзі в Україні вийде друком роман про життя та творчість видатного скульптора Іоана Георга Пінзеля. Автор твору – Володимир Єшкілєв. Про це сьогодні в Івано-Франківську повідомила редакторка незалежного культурологічного журналу «Ї» Ірина Магдиш.

Сьогодні вона отримала рукописи роману під назвою «Дві свободи, що вбивають одна одну». За її словами Ірини Магдиш, роман буде легко детективного характеру. У ньому описані місця, де бував скульптор, та інші подробиці життя.

У рамках відзначення року Іоана Пінзеля «Укрпошта» випустить конверти із зображенням скульптора. До того ж, світ побачать листівки, календарики та компакт-диски з роботами скульптора.


Твори Пінзеля планують експонувати у Європі та США

08 червня 2007 13:29 http://lviv.proua.com/news/2007/06/08/132936.html

Роботи Іоана Георга Пінзеля невдовзі зможуть побачити в одній виставці жителі України, США та країн Європи, повідомив сьогодні в Івано-Франківську начальник відділу зовнішніх зв’язків та промоції регіону ЛОР Тарас Возняк.

За його словами, усі твори скульптора зберуть на виставку спочатку до Львова, а потім перевезуть до Українського дому в Києві. Потому виставка має помандрувати до Кракова, Санкт-Петербурга, Парижа і Вашингтона. Зараз для цього шукають мецената.

Представники цих міст зголосилися з охотою прийняти виставку в себе, сказав Возняк.

2007 рік оголошено роком Іоана Георга Пінзеля у трьох галицьких областях – Львівській, Тернопільській та Івано-Франківській.


Сеник у Франківську вивчає Пінзеля

08 червня 2007 12:09 http://lviv.proua.com/news/2007/06/08/120958.html

Голови Львівської, Тернопільської, Івано-Франківської обласних рад зустрілися сьогодні у Івано-Франківську, аби оглянути та вивчити всі пам’ятки та роботи Іоанна Георга Пінзеля.

«Я знаю, що є багато матеріалів та продукції про Пінзеля, але всерівно досі він залишається маловідомим. Сьогодні три області об’єдналися навколо однієї історичної постаті – Пінзеля. Тим самим ми донесемо до людей інформацію про видатного скульптора», - сказав під час сьогоднішньої зустрічі голова Львівської обласної ради Мирослав Сеник.

В ході зустрічі голови трьох рад презентували перший альбом зі всіма відомими роботами Пінзеля. Згідно з програмою, посадовці відвідають місто Городенка, де оглянуть роботи скульптора.


Високий Замок, 09.06.2007 http://www.wz.lviv.ua  

Повернення майстра

Борис Возницький: «Моя мрія, щоб про Пінзеля читали у всіх історіях мистецтва»

Оксана ЗЬОБРО

У Львівському музеї Пінзеля відбулася презентація першого українського альбому “Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення”. Організували її київське видавництво “Грані-Т” та культурологічний часопис “Ї” - у рамках проекту “Майстер Пінзель. Повернення”.

Основна мета проекту — популяризація творчості скульптора світового рівня Іоанна Пінзеля. Одним з етапів його реалізації стало оголошення 2007 року Роком Пінзеля на Львівщині, Івано-Франківщині та Тернопільщині. Та найголовніший крок — випуск художнього альбому “Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення”. Завдяки оригінальній концепції та професійному підходу видавців та дизайнерів він якісно та ідейно відрізняється від подібних видань. Представник видавництва “Грані-Т” Діана Клочко зауважила: “Ми зробили таку візію Пінзеля, яка показує його уявлення про людину. Візуальна концепція альбому — від Благовіщення до Вознесіння. Тобто шлях людини від того, коли про неї тільки починають говорити як про проект, і до того, як вона йде в інші світи”. Цю концепцію придумав Тарас Возняк, головний редактор часопису “Ї”.

Альбом вперше презентували не в Україні, а у Польщі - на 52-му Варшавському книжковому ярмарку. До того ж паралельно із польським аналогом - альбомом “Ян Єжи Пінзель”. Окрім альбому, стартовим накладом 1000 примірників видали комплект листівок робіт, які зберігаються у львівському музеї.

Директор Львівської галереї мистецтв Борис Возницький розповів: “Моя мрія, щоб про Пінзеля читали у всіх історіях мистецтва. Про Мікеланджело ми всі знаємо, а Пінзелем тільки починають цікавитись. Знають Пінзеля і просять Відень, Париж, Вашингтон... Уже у світі відомо, що був такий скульптор, що є такі прекрасні речі, але поки що ніхто не знає, хто він такий”.


Львівська газета, 11 червня, 2007 року, № 97 (167)  http://gazeta.lviv.ua/articles/2007/06/11/23968/

Пінзель дочекався альбому

Черговим етапом реалізації проекту “Майстер Пінзель. Повернення” (що його замислили та втілюють Незалежний культурологічний часопис “Ї” та київське видавництво “Грані-Т”) став випуск поважного художнього альбому “Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення”, який наприкінці минулого тижня представили у Львові та Івано-Франківську.

Ця подія є однією з центральних у рамках Року Пінзеля, який оголошено на території Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської областей.

Львівське представлення зібрало в Музеї сакральної барокової скульптури Іоанна Георгія Пінзеля як ніколи багато люду. Частково через те, що мало вірилося, що цей альбом колись вийде, та ще й такої високої якості. Частково тому, що популяризаторських заходів, присвячених таємничій постаті великого скульптора, маємо насправді мало. А частково з огляду на чутки, ніби Музей Пінзеля хочуть ліквідувати.

Власне, чутки в мистецькій тусовці виникли не на порожньому місці. Підлила олії у вогонь нарада у Львівській облдержадміністрації в День музеїв, де мова, зокрема, йшла про відчуження музейного приміщення на користь Української Греко-Католицької Церкви. Коли 40 років тому жменька людей із Львівської картинної галереї об’їжджала захаращені святині й буквально з рук варварів виривала понівечені шедеври, ніхто й гадки не мав, що за якийсь час із них постане окремий музей, який увійде в європейську культуру дивовижним скарбом. Здається, масштабів цієї краси багато хто з наших співвітчизників не усвідомлює досі, хоча для світу вже беззаперечним є факт, що представлена в музейній експозиції збірка скульптури Пінзеля (близько сорока робіт), котрий працював саме на теренах трьох згаданих областей, є унікальним явищем в історії світової культури.

Згадуючи дні відкриття музею 1996 року, нагадаємо, що тоді перед будівлею стояли декілька осіб, які тримали плакати з гаслами проти відкриття музею в колишньому костелі монастиря кларисок. І отець Василь із Преображенської церкви, запрошений на відкриття, тоді прокоментував ситуацію так: “Уже тим, що Церква послала мене сюди з теплими привітаннями, вона висловила своє ставлення до події”. Хочеться вірити, що високі церковні чільники й нині розуміють значення особистості Пінзеля.

Як зауважив у розмові з “Газетою” Борис Возницький, директор Львівської галереї мистецтв (структурним підрозділом якої є музей Пінзеля), дехто виношує ідею спільного використання колишнього костелу кларисок. “Однак це неможливо, – каже Борис Григорович. – Адже тут експонати, які потребують охорони. Йшлося про те, що, мовляв, окремого храму потребує українське військо. Воно, напевно, так і є. Але не розумію, чому  хтось хоче вирішити цю проблему коштом музею. Наразі жодного розвитку ситуації не бачу. Бо зі мною ніхто не вів серйозних розмов на цю тему. Думаю, здоровий глузд візьме гору – і Львів музею не втратить”.

Начальник відділу зовнішніх зв’язків та промоції регіону, головний редактор часопису “Ї” Тарас Возняк солідарний із Борисом Возницьким: “Бажання створити у Львові ще один центр духовності є дуже похвальним. Але дуже часто такі центри створюють у нас тільки для однієї особи – для пароха. Не думаю, що у Львові аж такий брак церков чи конфесій. Якщо взяти за мету перейтися в неділю церквами Львова, можна побачити, що багато з них напівпорожні. Тож не розбудовував би духовність тієї чи іншої Церкви коштом чергового знищення української культури як такої. Вважаю, що питання спільного використання приміщення музею постало в Рік Пінзеля тільки через те, що в якогось достойника виникла потреба стати парохом саме в центрі Львова. Бо не кожен поспішає в глухі села Сколівщини чи Турківщини. Не бачу інших варіантів розвитку ситуації, крім існування музею”.

Зауважимо, що майже одночасно з першим українським альбомом про Іоанна Георгія Пінзеля (“прем’єра” якого відбулася на 52-му Варшавському книжковому ярмарку) вийшов друком альбом “Ян Єжи Пінзель” у польському видавництві  BOSZ, і його керівники пропонували провести презентацію твору саме на офіційному стенді України. Вихід польського альбому повністю профінансував уряд Республіки Польща, а український побачив світ завдяки приватній ініціативі київського видавництва “Грані-Т”, львівського часопису “Ї” та допомозі меценатів – Концерну “Галнафтогаз” та Універсальної інвестиційної групи. Цікаво, що в українському альбомі директор Львівської картинної галереї є автором передмови, а в польському – автором статті й упорядником. Це прецедент, наголошували на львівському представленні, перший випадок, коли культурна спадщина, яку зберігають в українському нестоличному музеї, стала подією для сучасної культури двох держав.

“Я все життя живу Пінзелем, – зазначив Борис Возницький. – І моя мрія, аби про нього читали в усіх всесвітніх історіях мистецтва. Сподіваюся, що це станеться. Адже про Мікеланджело ми всі знаємо, а про Пінзеля – ні. Хоча талант цього скульптора є не меншим. Цього чоловіка (який став унікальним явищем пізнього бароко не лише в Україні, а й у Європі, створив неповторний за своєю експресивністю стиль, якому судилося дати початок цілій школі послідовників і твори якого дійшли донині) й сьогодні вважають чи не найзагадковішою особистістю нашого мистецтва. Попри те, що таємницю його постаті дослідникам наразі розгадати не під силу, виставки творів Пінзеля зі збірки Львівської галереї мистецтв мали великий успіх у Варшаві, Москві та Празі, з великим нетерпінням і цікавістю їх очікують Париж, Вашингтон і Відень”.

Варте уваги, що український альбом перед Львовом й Івано-Франківськом презентували в столиці. Представлять його також у Тернополі та на Московському й Франкфуртському книжкових ярмарках. А польський 15 червня урочисто представлять у палаці Потоцьких у Львові.

Ярина Коваль