|
Віктор Покусa, полковник ЗСУ, учасник АТОАльтернативна стратегія оборони України (ч.4)Початок: Основний
замисел Стратегії Фундаментальною
основою для започаткування даної Стратегії, її прийняття українським
суспільством і державою та послідовного й наполегливого її виконання, є
подолання глибоко вкоріненого в українському суспільстві психологічного страху
перед російською державою й зневіри в свої внутрішні сили. В якості
першочергового й невідкладного заходу ця Стратегія потребує виділення кола
психологічно й професійно придатних провідників і
виконавців цієї Стратегії та просування їх на ключові кадрові посади державного
апарату, очищення апарату державного й воєнного управління вищої й середньої
ланки від кадрового складу, зараженого патологічним страхом перед Росією,
ідеями угодовства й замирення з агресором за рахунок українських національних
інтересів та зневірою у власні сили. В рамках цієї Стратегії психологічний і
мотиваційний стан українського суспільства є рівнозначним, а на початкових
етапах її реалізації і переважаючим за значенням по відношенню до його
матеріально - технічного його стану і стану його ресурсного забезпечення.
Внутрішній страх і зневіра в українському суспільстві потенційно є більшою
перешкодою для реалізації цієї Стратегії, ніж очікувана їй протидія з боку РФ,
а тому потребують першочергової й невідкладної нейтралізації й наступного
подолання адміністративно - кадровою роботою, пропагандистськими й виховними,
контррозвідувальними методами. Ця Стратегія
виходить з постулату, що результат протиборства залежить від співвідношення
протиборчих потенціалів, здатності їх концентрації у просторі і часі, та відносної
ефективності їх застосування й витрачання, і направлена одночасно як на
кількісне, так і якісне нарощування факторів протиборчого потенціалу України,
їх здатності до концентрованого застосування в просторі і часі. Основний
замисел цієї Стратегії полягає в послідовному і випереджаючому (по відношенню
до РФ) нарощуванні комплексного потенціалу обороноздатності України, зміцненні
внутрішньо суспільної стійкості, культурної привабливості українського
суспільства, його організаційної згуртованості і керованості, та поетапному
набутті спроможності до: Ø
відбиття широкомасштабної російської агресії; Ø
відновлення територіальної цілісності України; Ø
зняття довгострокової загрози з боку РФ для її незалежності, суверенітету і
територіальної цілісності. Результатом
реалізації цієї Стратегії має стати радикальна зміна стратегічної реальності,
коли Україна поетапно має стати у воєнному відношенні, культурно, демографічно,
ресурсно і технічно сильнішою, ніж РФ. Реалізація
цієї Стратегії передбачає в усіх аспектах стратегічної діяльності переважну
опору на власні сили, та на технологічні і ресурсні можливості наших союзників. Концепція
Стратегії передбачає загальне зосередження основних зусиль на трьох
найважливіших аспектах, які в найбільшій мірі сприяють нарощуванню спроможності
суспільства сил оборони до боротьби: Ø на
якості і мотивації людини і суспільства в цілому; Ø на
організаційній структурі й системі управління; Ø на
можливостях системи розвідки на всіх її організаційно - ієрархічних рівнях. Крім того,
поетапно: Ø в
найближчій перспективі (від 0,5 до 2 років) передбачається основні зусилля
зосередити на набутті суспільством і державою спроможності до відбиття можливої
широкомасштабної збройної агресії ЗС РФ на своїй території шляхом ведення
"тотальної" війни, організації масового і усестороннього спротиву
суспільства збройній агресії ; Ø в
середньостроковій перспективі (від 2 до 5 років) основні зусилля зосередити на
набутті спроможності до відновлення територіальної цілісності України; Ø в
подальшому основні зусилля зосередити на набутті спроможності виявляти та
локалізувати загрози з боку РФ на ранніх стадіях їх виникнення, в т. ч. на
території Росії, впливати на внутрішньо російські процеси з метою попередження
їх негативного для України розвитку. Необхідних
(для досягнення цілей і завдань даної Стратегії) якостей й мотивації людини та
суспільства передбачається досягти шляхом утворення максимально сприятливих
соціальних умов для їх існування й розвитку, а саме: Ø не
пізніше, ніж за 2 - 3 роки - зміни основ суспільної моралі та основоположного
суспільно - політичного питання доступу до влади, шляхом всезагального й
безумовного вирішення головного соціального управлінського імперативу -
"головний той, хто найрозумніший і найбільш здатний" - об'єктивістським
(науковим) шляхом, через тотальне впровадження технологій об'єктивного
кадрового добору (дослідження особистості, конкурсного змагання, періодично -
контрольного циклу управління тощо), чим створити умови для побудови
суспільства нового, еквіфіналістичного (меритократичного) типу; Ø
ліквідації неприродних соціальних дисбалансів (т. зв.
несправедливості), переходу до сталого шляху побудови максимально ефективного
(соціально - справедливого) еквіфіналістичного
суспільства (протягом 3 - 5 років); Ø
підняття на найвищий соціальний рівень престижу професій, пов'язаних з збройним
захистом Батьківщини, методами матеріального і соціального стимулювання,
відповідного їх пропагандистського забезпечення (до 1 року); Ø
залучення максимально можливої кількості верств і категорій громадян до
всебічних практичних заходів сприяння обороні країни. Необхідну для
досягнення цілей цієї Стратегії суспільну й державну організаційну структуру
передбачається створити у вигляді Воєнного оборонного комплексу України. Необхідних
для даної стратегії можливостей системи розвідки передбачається досягти шляхом: Ø
цілеспрямованого, послідовного й наполегливого нарощування якості її кадрового
складу; Ø
нарощування, оптимізації й інтеграції структури системи розвідки, її технічних
можливостей, балансування її добувного і обробляючого компонентів, оптимізації
процедур та алгоритмів їх роботи (в основних моментах - до 1 року). Набуття
суспільством і державою внутрішньої спроможності до відбиття можливої
широкомасштабної збройної агресії ЗС РФ передбачається здійснити шляхом: Ø
протягом 1 - 2 років - створення та подальше якісне утримання професійних
регулярних Збройних Сил (в складі професійного кадрового і професійного
резервного компонентів) відповідної чисельності і бойової спроможності, готових
до участі в відбитті збройної агресії противника в найкоротші терміни, для
вирішення ними таких основних завдань: § організації
стійкої й мобільної оборони на всіх (до 4-х - 5-ти) загрозливих оперативних
напрямках одночасно; § організації
стійкого утримання ключових політичних і економічних центрів держави; §
забезпечення високої боєздатності, живучості, мобільності і автономності дій в
умовах панування противника в повітрі, при наявності у його сухопутних
угруповань чисельної і вогневої переваги; § підтримання
стійкої протидії повітряним засобам нападу противника, суттєве зниження
ефективності їх повітряних ударів, нівелювання їх панівного положення в
повітрі; § утворення
силового "кістяку" для формувань "озброєного народу" -
територіальних резервних бригад НГ і сил територіальної оборони. Ø
Протягом 1 - 2 років - перенесення зусиль з мобілізаційного розгортання сил
оборони на структуру Національної Гвардії, створення на її основі відповідної
стійкої командної і організаційної структури "озброєного народу", її
забезпечення необхідними кадрами, технічними засобами, інфраструктурою і
матеріальними ресурсами, створення умов для її тривалого підтримання в
дієздатному стані та подальшого удосконалення, у вигляді: § розгорнутих
резервних формувань НГ (резервних рот - в районах, резервних бригад (полків)- в
областях, великих містах); § кадрованих
формувань територіальної оборони (батальйонів ТрО - в
районах, дивізій ТрО - в областях), що в
мобілізаційному порядку розгортаються на базі резервних формувань НГ; §
іррегулярних формувань та агентурних мереж, що активуються в разі окупації
території противником. Ø
створення необхідних соціальних і організаційних умов для забезпечення масової
участі громадян в організованих формуваннях "озброєного народу" та
іррегулярного сприяння обороні країни з боку широких верств населення, шляхом
надання соціальних і економічних пільг та привілеїв їх учасникам, створення
необхідної інфраструктури (протягом 1 - 3 років); Ø
організації та підтримання умов для проведення загальної мобілізації населення,
техніки, матеріальних засобів, промисловості і транспорту в інтересах оборони
держави шляхом удосконалення й підтримання систем планування і управління
мобілізацією, обліку людських і матеріальних ресурсів, створення й утримання
необхідних матеріальних запасів, інфраструктури мобілізації, мобілізаційних
виробничих і транспортних потужностей (до 1 року); Ø
проведення комплексу стратегічних і місцевих заходів по інженерній і
інфраструктурній підготовці внутрішніх театрів воєнних дій (районів і ділянок
місцевості) в інтересах їх оборони (поетапно, з безперервним нарощуванням і
удосконаленням); Ø
створення організаційної і матеріальної основ для розгортання іррегулярних сил
спротиву, дій сил спеціальних операцій на окупованих ворогом територіях (від
0,5 до 1 року); Ø
створення всеохоплюючої й ефективної системи територіальної оборони (від 1 до 2
років); Ø
створення широкої й ефективної системи цивільної оборони (від 0,5 до 1 року); Ø
забезпечення широкої і всебічної (воєнної, фінансової, матеріальної,
технологічної, дипломатичної) підтримки України з боку ключових глобальних і
регіональних зовнішньополітичних суб'єктів, входження в існуючі або формування
нових регіональних структур колективної безпеки (за можливості); Ø
протягом 1 - 2 років організації масового виробництва відносно простої і мало
матеріалоємної зброї, що має достатню бойову ефективність (стрілецька зброя,
ручні і станкові гранатомети, переносні ПТРК, ПЗРК, міномети) та боєприпасів до
неї; організація якісної експлуатації і масового ремонту та модернізації більш складних
і ефективних зразків ОВТ, що маються на озброєнні, та. виробництва боєприпасів
до них; Ø
створення в обґрунтовано достатній кількості стратегічних запасів боєприпасів
та матеріальних засобів, розосередження й забезпечення їх живучості (від 3 до 5
років); Ø
забезпечення живучості основних виробничих потужностей
оборонного значення (від 3 до 5 років); Ø
створення широкої (розгалуженої) надійної, стійкої й живучої системи державного
і військового управління, системи оповіщення населення (до 1 року); Ø
забезпечення живучості, надійності, стійкості функціонування в воєнний час
фінансової системи держави (до 1 року). Набуття
спроможності до відновлення територіальної цілісності України передбачається
досягти: Ø
набуттям українською державою і суспільством рішуче переважаючої культурної й
економічної привабливості для населення окупованих територій у порівнянні з РФ
(до 5 років); Ø
організацією потужного проукраїнського суспільно - політичного руху та дискурсу
на окупованих територіях, переломом переважної суспільної думки на користь
возз'єднання з Україною (від 2 до 5 років); Ø
всілякою підтримкою кримськотатарського національно-визвольного руху, підтримка
ідеї національної кримськотатарської автономії на території Криму; на підґрунті
піклування про долю кримськотатарського народу започаткування й розширення
дружніх і союзницьких відносин з державними й національними утвореннями
тюркомовного світу, в т. ч. з тюркомовними національними меншинами на
російській території (від 2 до 5 років); Ø
набуттям силами спеціальних операцій надійної цивільної підтримки та умов для
операційної діяльності на окупованих територіях (від1 до 2 років); Ø в
термін до 3 - 5 років набуттям регулярними збройними силами необхідної
кількості і бойової спроможності для: § надійного й
оперативного викриття положення, стану, складу, характеру дій противника на
ТВД; § розгрому
можливих супротивних угруповань противника як на окупованих ним територіях, так
і в прилеглих районах РФ; § ведення
стрімких і глибоких наступальних дій силами угруповань механізованих, танкових
і аеромобільних військ; § оволодіння
міськими агломераціями силами штурмових угруповань; § нівелювання
ворожої переваги в повітрі, ведення боротьби за її завоювання; § ведення
об'єктової протиракетної оборони; § глибокого
вогневого ураження угруповань військ противника силами РВіА
та авіації; § ураження
важливих об'єктів противника - військових, промислових, інфраструктурних,
державного управління - в оперативно - стратегічній
глибині його території, створення надійного ракетного щита стримування
агресора. Ø
створення власного космічного угруповання КА розвідувального, навігаційного
призначення та зв'язку (від 5 до 10 років); Ø
набуттям оборонною промисловістю спроможності масового виробництва складної й
матеріалоємної бойової. техніки з високими бойовими властивостями (авіація,
бронетехніка, артилерія, системи ППО, ракетні системи тощо) (від 5 до 10
років); Ø
набуттям цілісним державним і промисловим комплексом організаційної і ресурсної
спроможності тривалого функціонування в режимі позиційного протистояння
тотальної війни, в яку може вилитися боротьба України за відновлення своєї
територіальної цілісності; Ø
забезпеченням тривалої і всебічної підтримки з боку світової спільноти ідеї
відновлення Україною своєї територіальної цілісності. Набуття
спроможності виявляти та локалізувати загрози з боку РФ на ранніх стадіях їх
виникнення, в т. ч. на території Росії, впливати на внутрішньо російські
процеси з метою попередження їх негативного для України розвитку передбачається
здійснити: Ø
подальшим поглибленням набутої рішучої технологічної, демографічної, технічної
й ресурсної переваги над РФ; Ø
набуттям переважаючої культурної і економічної привабливості України для
населення РФ; депопуляризація в російському
суспільстві ідеї війни з Україною; Ø
започаткування й просування ідеї слов'янської культурної співдружності і
культурного лідерства України в слов'янському світі, заперечення й відторгнення
ідеї російського культурного слов'янофільського лідерства; просування ідеї й
практики захисту слов'янського культурного середовища з українським корінням на
території РФ; Ø
започаткування та розширення суспільних і територіальних осередків української
культурної ідентичності на території РФ, формування стійкої й згуртованої
української національної діаспори в РФ, послідовне й наполегливе створення умов
для наростаючої її суб'єктності, виділення її суверенних політичних інтересів,
всебічна підтримка її політичної боротьби; Ø
започаткування зв'язків з національними й культурними
групами на території РФ, що мають схильність до боротьби за свою автономію і
незалежність, всебічна підтримка їх боротьби; Ø
сприяння детехнологізації виробничого комплексу РФ
всіма доступними способами; Ø
агентурне й корупційне розкладання апарату державного й воєнного управління РФ,
просування в них деструктивних для інтересів РФ зовнішньо - та внутрішньо -
політичних і господарських рішень; Ø
всіляке сприяння та участь в зовнішньополітичних об'єднаннях антиросійської
направленості; Ø
всіляке просування в світовій спільноті ідеї про ядерне роззброєння РФ; Ø
набуття українською оборонною промисловістю рішучої технологічної переваги над
ВПК РФ; Ø
набуття регулярними Збройними Силами комплексної (мотиваційної, професійної,
технічної) рішучої переваги над армією РФ; Ø
нарощування бойових можливостей ракетного щита стримування, набуття ним
спроможності паралізувати системи управління, енергозабезпечення, стратегічні
ядерні сили РФ - одним (першим) ударом, а в ході наступних ударів - і ключових
об'єктів його промислової індустрії й транспортної інфраструктури; Ø
нарощування можливостей утвореного космічного угруповання, набуття ним
спроможності до нейтралізації космічного угруповання РФ; Ø
побудови ефективної системи протиракетної і протиповітряної оборони території
України, забезпечення достатньої живучості і стійкості її систем державного й
військового управління, ключових об'єктів енергетики, промисловості й
інфраструктури, основних політичних центрів і найбільших населених пунктів в
разі загрози ракетно-ядерних і авіаційно-ядерних ударів з боку РФ; Ø проведення наукової, технологічної й виробничої підготовчої роботи до оволодіння Україною ядерною зброєю; оволодіння ядерною зброєю за будь яку ціну, якщо інші заходи (внутрішні та зовнішньополітичні) стримування РФ не принесуть очікуваного результату. 19
12 2016 http://censor.net.ua/blogs/4665/alternativna_strategya_oboroni_ukrani_ch4 |